חברות הסלולר יודיעו ללקוחות על חריגה מחבילת השירות שלהם

במסגרת תוכנית חדשה של משרד התקשורת, יחויבו החברות לספק התראה של 21 יום מראש לפני העלאת תעריפים למנויים

הדר חורש | 8/3/2010 9:34 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חברות הסלולר יחויבו להודיע ללקוח בהודעת טקסט על מיצוי דקות השיחה או השירותים האחרים המוקצים לו במסגרת החבילה - זאת, כחלק משורת תקנות חדשה שיוזם שר התקשורת משה כחלון. בעקבות התקנות החדשות, יידע המנוי מתי הוא מיצה את השירותים במסגרת החבילת ההתקשרות שלו ומתי הוא מתחיל לשלם מחיר גבוה יותר על שירותים מעבר להקצאה.

היוזמה החדשה כוללת תיקונים ל‭16-‬ כשלים שזיהה משרד התקשורת ביחסים בין חברות הסלולר לבין לקוחותיהם. השינויים ייכנסו לתוקף לאחר שימוע שבמסגרתו ישמיעו מנהלי חברות הסלולר את טיעוניהם. ניסיון העבר מלמד כי עלולים לעבור מספר חודשים ואולי אף יותר עד שהתקנות ישפיעו על הלקוח.

התקנות המוצעות ביוזמה החדשה מחייבות את חברות הסלולר לתת ללקוח מידע מפורט ובהיר יותר על פרטי התוכנית המוצעת, השירותים המוצעים לו וכן אופן חסימתם.

כמו כן יחויבו חברות הסלולר לנתק את המנוי משירות ספציפי
מבלי לבטל את שאר השירותים עליהם הוא מנוי, לספק תשובה תוך 5 ימים לכל היותר במקרה של טענה לחיובי יתר ולחייב את חשבונו רק לאחר שבועיים מרגע שליחת החשבון לביתו.

פרט לכך, החברות ידרשו לספק התראה של 21 יום מראש לפני העלאת תעריפים.

שינוי חשוב נוסף יחייב את החברות בפרסום מפורט באתר האינטרנט של כל תוכניות התעריפים שמציעות החברות - כולל תוכניות שאינן כוללות התחייבות להתקשרות של 18 חודשים.

חברות הסלולר נוטות שלא להעלות בפני הלקוחות את האפשרות להתקשרות ללא התחייבות, ובשיחות שערך מעריב עסקים אתמול עם מוקדי השירות של שלוש חברות הסלולר הגדולות לא הוצעו תכניות כאלה לפני שהמוקדנים התבקשו ישירות לספק מידע על תכנית ללא התחייבות.

"מדובר במהלך מהותי בסדר גודל יוצא דופן שנועד לחסוך לצרכנים חיובים מיותרים, להגביר את השקיפות וההוגנות מצד החברות השלולריות ולפתור עוולות צרכניות קשות" אמר כחלון.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים