ייצוגית: YOU הבטיח 10% הנחה - בפועל ניתנו רק 5%
בתביעה נטען כי מועדון הלקוחות של הרבוע הכחול לא נתן את ההנחה עליה הצהיר. התובע: "הקופאית אמרה לי 'זה בולשיט'"
איציקוביץ', שעתר באמצעות עורכי הדין יצחק אהרונוב ושלומי הס ממשרד אהרונוב-דוד-הס לבית המשפט המחוזי, טוען להפרה בוטה של מועדון הלקוחות של הריבוע הכחול-דור אלון כלפי לקוחותיו, החברים במועדון לקוחות .YOU
לטענת עו"ד הס, על פי פרסומי החברה - כולל עלון שחולק ללקוחות - בכל רכישה שיבצעו לקוחות המועדון באחת מהחנויות ברשת אלונית יזכו לקבל הנחה בשיעור של .10% בפועל, בחלק מהחנויות ברשת לא מוענקת הנחה כלל ובחלק אחר של החנויות מוענקת הנחה בשיעור של 5% בלבד.
עם קרוב לחצי מיליון לקוחות, ורכישות מוערכות של כ70- מיליון שקל בחודש בחנויות אלונית, מדובר בשברירי אחוזים שעשויים להסתכם בפיצויים של עשרות מיליוני
שקלים - אם יש אמת בדבריו.
הריבוע הכחול-דור אלון מפעילה, החל מאוגוסט ,2009 מועדון לקוחות בשם YOU המבטיח לכל חבר במועדון שיבצע רכישות באחד מסניפי 15 רשתות הקשורות למועדון הלקוחות, הנחות שונות ברכישות שהוא מבצע. "החברה מציגה מצג מטעה או כוזב ומפרה שורה של הוראות חוק וגובה גביית יתר של כספים בניגוד לחוק", אומר הס.
לטענת התובע, מאז הצטרפותו למועדון הלקוחות השתדל לרכז את קניותיו באלונית. ההנחה הקטנה מהמצופה שקיבל הובילה אותו לפנות להנהלת הרשת ולאחר מכן לארגון אמון הציבור, אך לאחר שתלונותיו לא נענו הוא בחר באפיק משפטי.
איצקוביץ' מציין בתביעה כי באחת מחנויות הרשת בהן רכש מוצרים, לא ניתנה לו כלל הנחה. כשביקש לקבל את ההנחות המגיעות לו ענתה לו הקופאית "זה בולשיט, כרטיס המועדון הזה". עורכי הדין טוענים כי יש מקום לתביעה ייצוגית כיוון שמדובר בשיטה ולא במקרה בודד. סכום התביעה מוערך על-ידם בכ50- מיליון שקל.