60% מהציבור סבור שבעלי העסקים אינם הוגנים כלפי הצרכנים

סקר שנערך לרגל יום הצרכן הבינלאומי המתקיים היום מגלה כי רוב האנשים מאמינים שבעלי עסקים לא מקפידים על קיום זכויות צרכניות. וגם: עשרת הדיברות לצרכן של משרד התמ"ת

רונית מורגנשטרן ולירן דנש | 15/3/2010 12:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כ-60% מהצרכנים סבורים, שבעלי העסקים אינם מקפידים על קיום הזכויות הצרכניות. כך עולה מסקר מיוחד שהוציאה רשות ההסתדרות לצרכנות לרגל יום הצרכן הבינלאומי 2010. הסקר אשר נערך בקרב 500 איש באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה.

עוד עולה מהסקר שכ-57% מהאנשים סבורים שההתנהלות העסקית של בעלי העסקים כלפי הצרכנים אינה הוגנת. רק 35% סבורים כי התנהלותם של בעלי העסקים כלפי הצרכנים הוגנת.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, התייחס לתוצאות הסקר. לדבריו הן מלמדות על חוסר אמון של הלקוחות בישראל. "החלטנו להקדיש השנה את יום הצרכן הבינלאומי לפעילות דווקא בבתי העסק - על מנת להגביר את מודעות הסוחרים לחובותיהם כלפי הצרכנים".

כמו כן, מקיימת היום רשות ההסתדרות לצרכנות קו פתוח עד השעה 14:00 בצהריים, במהלכו ציבור הצרכנים יוכל להתקשר לטלפונים 1-700-700-331 ול-03-6921280/1 שבהם יענו עורכי הדין ומומחי הרשות על מגוון של שאלות צרכניות. 
עשרת הדיברות לצרכן

משרד התמ"ת מפרסם לרגל יום הצרכן את עשרת הדיברות לצרכן המתחיל:

1. אין מתנות חינם. לרוב כשמוצעת איזו "מתנה" אטרקטיבית, מחירה מוחבא אי שם בפרטים הקטנים. בדקו כל הצעה לגופה.

2. "עכשיו או לעולם לא". תמיד עדיף לבדוק כל עיסקה פעמיים - מאשר ליפול פעם אחת. אם המוצר טוב ורווחי, אין סיבה שהוא ייעלם מהשוק.

3. כמות או איכות? מחיר אטרקטיבי לא מבטיח מוצר איכותי. בדוק אם קיימת אחריות על המוצר, קבלת שירות לאחר הקנייה, אפשרות ביטול עיסקה והאם קיים תו תקן.

4. מערכת יחסים מחייבת. בכל התקשרות לטווח ארוך (למשל, בהתחייבות של מספר חודשים למפעיל סלולרי וכדומה) בדקו לא רק איך נכנסים לעיסקה, אלא גם איך יוצאים ממנה.

5. האותיות הקטנות. קראו פעם נוספת את פרטי העיסקה. באמצעות קריאה שנייה תוודאו שאכן אתם מבינים את כל הפרטים.

6. ואם מתחרטים? בדקו את מדיניות ביטול העיסקאות של העסק - האם ניתן להחזיר מוצר שקניתם ואם כן תוך כמה זמן, האם תקבלו זיכוי או את כספם חזרה.

7. לשלם לאדם הנכון. בדקו שאתם משלמים מה שאתם חייבים ולמי שאתם חייבים. בכתיבת צ'ק, לדוגמה, מחקו את המילה "לפקודת", הוסיפו בלבד אחרי השם ואת

צמד המילים "לא סחיר". דוגמה לכתיבת צ'ק מצויה בפנקס הצ'קים שלכם - השתמשו בה והגנו על עצמכם מפני תביעות צד שלישי.

8. אז מה המחיר? בררו תמיד את המחיר הכולל של המוצר: האם כלולים בו מע"מ, תשלום עבור הובלה, ביטוח מסים ועוד.

9. לא למסור פרטים. אל תעבירו את פרטי כרטיס האשראי ואת פרטי חשבונות הבנק למבקשים בלתי מוכרים (כמו נותני מתנות למיניהם, מבררי זכאות מתן פרס וכדומה). באמצעות הפרטים הללו קל לחייב את חשבונכם  - וקשה עד בלתי אפשרי להחזיר את הכסף.

10. הימנעו תשלום מראש. במידת האפשר, הימנעו מתשלום מראש עבור מוצר או שירות שמועד אספקתם הוא עתידי. מקדמה קטנה תקטין את הנזק במקרים בהם לא יסופק בסופו של דבר המוצר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים