בעקבות חשיפת מעריב עסקים: תופסק המכירה של בנזין 96

ההערכה היא כי הדלק יצא מסל הדלקים כבר בשבועות הקרובים. עוד סוכם: משרד התחבורה יעביר עמדתו בנוגע לתקינת הדלקן האוניברסלי ב-10 במאי

רונית מורגנשטרן | 2/5/2010 17:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, סיכם בתום התייעצות עם שר התחבורה, ישראל כץ, על הוצאת בנזין 96 מחוץ לתקן. הערכה היא שהדלק הזה יוצא מחוץ לסל הדלקים תוך שבועות ספורים. כמו כן, סוכם בין השרים שעד ה-10 במאי יעביר משרד התחבורה את עמדתו בנוגע לתקינת הדלקן האוניברסלי, התקן שיאפשר לצרכנים לתדלק עם אותו הדלקן בתחנות דלק שונות.

נציין כי כ-4,000 כלי רכב בארץ משתמשים בבנזין אוקטן 96. לדברי מנהל מינהל הדלק, חן בר יוסף, יוכלו הצרכנים להשתמש ב-95 אוקטן, אך הוא מסייג: "אם בכל זאת קיים ספק מומלץ להתייעץ עם מכונאי הרכב או להשתמש בתמהיל של שני שלישים 95 ו-שליש 98".

"הסיבה להוצאת ה-96 היא שיש מעט מאוד משתמשים בדלק זה, ומכיוון שחברות הדלק החזיקו תשתית ענקית לטובת צריכה מועטה מחירו של הבנזין 96 נסק והוא יקר ב-15 אגורות לעומת 95", מנמק בר יוסף.

עוד סיכמו לנדאו וכץ בפגישה היום, כי יוקם צוות בין משרדי שיבדוק את נושא הטמנת תשתיות שונות (חשמל, מים, גז, ביוב ותקשורת) במנהרות שיבנו מתחת לכבישים חדשים.

בנושא דלקים אלטרנטיביים לתחבורה, הסכים משרד התחבורה להצעת משרד התשתיות לבצע בדיקה מול יצרני הרכב באשר להתקנת מתג בורר בין שימוש בדלק רגיל לבין שימוש בדלקים אלטרנטיביים (פלקס פיול  flex fuel). במשרד התחבורה העריכו כי ניתן יהיה לקבל אומדנים ראשונים מיצרני הרכב תוך שלושה חודשים.
על חשבון השכבות החלשות

נזכיר כי ביוני בשנה שעבר פורסם תחקיר מעריב עסקים שגילה כי מאז הוסר הפיקוח על מחירו של בנזין באוקטן 96 זינק מחירו בעשרות אגורות ביחס למחיר אוקטן 95, על אף שאין הבדל ממשי בין השניים.

לכאורה, בנזין באוקטן 96 מתאים יותר למכוניות ישנות, אך בחודש פברואר 2009, באיחור של כמה שנים יחסית למדינות המערב, הופסק התיסוף של בנזין באוקטן 96 בחומרים שאמורים היו "לשמן" את המנוע - והוא הפך לכמעט זהה לחלוטין מבחינה כימית לבנזין באוקטן ‭.95‬

במקביל הסיר

המשרד לתשתיות לאומיות את הפיקוח על מחירי בנזין באוקטן ‭,96‬ ואף שלח מכתבים לכ-300 אלף בעלי מכוניות בנות 15 שנה ומעלה, שקראו להם להוסיף "תוסף אשלגני" - במקום התוסף שהוצא מן הדלק.

המשמעות, מבחינת חברות הדלק ותחנות התדלוק - היא גריפת רווח נוסף של מיליוני שקלים בחודש - על חשבון בעלי הרכב הישנים והזולים ביותר בשוק.

בעקבות חשיפת מעריב עסקים, ביצעה המועצה לצרכנות בדיקת מעבדה מקיפה בנושא. בדיקת המועצה גילתה כי לא קיימים הבדלים ממשיים בבנזין עצמו - ומכאן שמדובר למעשה באותו מוצר, שנמכר לצרכנים במחיר שונה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים