הגימיק של צומת ספרים : 2 ספרים ב-2 שקלים
בצומת ספרים ממשיכים לפעול באסטרטגיית המחיר ומצפים למכור כמיליון ספרים במהלך שבוע הספר. גם סטימצקי לא טומנת ידה בצלחת - ומחכה לביקורם של 80% מהציבור בדוכני הספרים
אסטרטגיית המחיר הועילה לצומת ספרים, שכן לדברי אבי שומר, מנכ"ל ומבעלי הרשת, הגידול במכירותיה ב-2009 הסתכם ב-10.2% - למרות ירידה של 0.1% שנרשמה במכירות בענף. לדברי שומר, הגידול שרשמה צומת ספרים איפשר למתן את הירידות בקצב הצמיחה שאפיין את הענף השנה. שומר מעריך כי במהלך שבוע הספר יימכרו כמיליון ספרים בחנויות הרשת.
עוד עולה מנתוני הרשת כי בשנת 2009 עמדה עיסקה ממוצעת על 119 שקל; בנוסף, מרבית הצרכנים (30%) הינם בגילאי 40-31 ורובם המכריע הן נשים (60.7%). לעומת זאת, עולה מהנתונים כי גברים מוציאים יותר על רכישת ספרים - 128 שקל, בעוד שנשים מוציאים בממוצע 117 שקל. הספר הנמכר ביותר ברשת ב-2009 היה "יומנו של חנון 2".
במקביל למבצעי המחיר לשבוע הספר, יתקיימו בצומת ספרים הקרנות סרטים המבוססים על ספרים מפורסמים, בשיתוף עם קולנוע דיזנגוף, הופעות של דנה ברגר ואיתי פרל, מפגשי הקראות וחתימות עם סופרים כגון אתגר קרת, יוכי ברנדס, אבירמה גולן, יוסי אבני, שמעון גרשון ודן חמיצר וגם שעות סיפור והצגות לילדים.
לקראת חגיגות שבוע הספר מדווחת איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי, על גידול של 13.2% במכירות ברבעון הראשון של 2010 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדברי בראל, הגידול נובע בראש ובראשונה מהמקצועיות הגבוהה של עובדי הרשת, אותה מעריכים גם הלקוחות. "מסקר שבוצע בחודש מאי באמצעות מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי, עולה בבירור כי המוכרנים של סטימצקי מוערכים יותר בהסתייעות לקבלת המלצה לספרים", היא מסבירה.
גם סטימצקי אינה טומנת ידה בצלחת, והשנה תקיים הרשת את חגיגות הספר העברי בלמעלה מ-60 ירידים ברחבי הארץ ובכל סניפי החברה. בכל הירידים יוצעו ללקוחות מבצעים מיוחדים על ספרים מכל הוצאות הספרים. בנוסף, תקיים השנה סטימצקי פעילויות תרבות לכל המשפחה, כגון: שעות סיפור, סדנאות יצירה, שירה בציבור והצגות לילדים.
עוד במסגרת חגיגות שבוע הספר וחודש עידוד הקריאה בישראל, תשתף סטימצקי פעולה עם מרכז ההדרכה לספריות, ותגיע באמצעות ה"אוטו ספר" ליישובים רבים שאין בהם חנויות, כגון: לוד, דימונה, שדרות, נצרת עלית ועכו. זאת במסגרת מחויבותה להביא את תרבות הספר לכל בית בישראל.
מהסקר שערכה סטימצקי לקראת שבוע הספר העברי, עולה
באשר לתחליף לספר הקלאסי, קיימת הערכה גבוהה לגבי היקף ההתנסות ואימוץ קורא הספרים האלקטרוני שאמור להיות מושק בקרוב על יד סטימצקי. למעלה ממחצית מהאוכלוסייה סבורים שהישראלים יאמצו את החידוש (53% ציינו "במידה בינונית ומעלה"). האהדה לרעיון גבוהה יותר בקרב אוכלוסייה צעירה (גילאים 29-21).