למרות שזכתה במכרז - דואר ישראל מתקשה לספק ערכות מגן

אחרי שלא עמדה בעומס הפניות, החלה חברת דואר ישראל לנהל מו"מ עם רשתות קמעונאיות כדי שיסייעו לה בחלוקת ערכות המגן. בינתיים רק רשת "אייס" נענתה להצעה - ופתחה עמדת חלוקה בסניף בבני ברק

נורית קדוש | 8/6/2010 8:17 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בצל המתיחות הביטחונית והתעצמות החזית הטורקית נגד ישראל, מערך חלוקת ערכות מסכות האב"כ של הדואר פשוט לא עומד בעומס. אחרי שהשיקו קמפיין היתולי עם הבדרנים אלי ומריאנו, שבו קראו לציבור להזמין את המסכות דרך המוקד הטלפוני ולקבל אותן הישר לביתם, בדואר מדווחים על קריסה בעקבות עומס הפניות.

על פי ההערכות, היו אמורות להתקבלת כ‭3,000-‬ פניות ביום, אולם בפועל נאלצים מוקדני השירות להתמודד עם כמות הגבוהה פי 4 מהצפי. בעקבות זאת, נודע למעריב עסקים כי חברת דואר ישראל החלה לנהל משא ומתן עם גופים קמעונאיים, בניסיון להרחיב את מעגל נותני שירות חלוקת המסכות.

אזרחים המתקשרים למוקדי החלוקה נאלצים להמתין זמן רב, ונענים על ידי מענה אלקטרוני שמציין כי בשל העומס, רצוי שיתקשרו בשעות הערב. שיחות שנענות מתנתקות לא פעם ורשת המחשבים המשרתת את המוקדנים לא עומדת בעומס.

על פי מכרז חלוקת המסכות, אמור הדואר לקבל עשרות שקלים עבור כל מסכה שיחלק. במסגרת המשא ומתן עם הגופים הקמעונאיים, מציעים בדואר רק חלק מהסכום אותו הם מקבלים, כך שחלקו יוותר בידיהם - למרות שלא הם אלה שחילקו בפועל את המסכה.

פניית הדואר לגופים השונים נתקלה בלא מעט סירובים, הן נוכח התגמול שמוכן הדואר להעביר עבור כל מסכה שתחולק, והן בשל החשש של בעלי הרשתות הקמעונאיות לקשר את המותג עם איום ביטחוני. עד כה, נעתרה להצעת הדואר רק רשת אייס, שתתחיל לחלק ערכות אב"כ בסניפיה. הרשת "עשה זאת בעצמך" תוכל להרוויח מהמהלך, אם תציע לצד המסכות עזרים רלוונטיים כמו תאורת חירום, סוללות ומוצרים נלווים נוספים לחדרי הביטחון.

עם זאת, גם הצטרפותה של רשת אייס היא חלקית בלבד, שכן הרשת פתחה עמדת חלוקה מיוחדת למסכות רק בסניף אייס בני ברק (מול קניון איילון). העמדה תופעל רק עד סוף החודש, ובהמשך תבחן הרשת אפשרות לפתוח עמדות חלוקה גם בסניפים נוספים ברחבי הארץ.
‭4.5‬ מיליון ערכות מגן

בהתאם להחלטת משרד הביטחון ופיקוד העורף, החלה חלוקת מסכות אב"כ לתושבי ישראל ב‭6-‬ באפריל השנה באמצעות דואר ישראל. כזכור, דואר ישראל זכתה במכרז משרד הביטחון לחלוקת ערכות מגן לתושבי ישראל בהיקף של כ‭100-‬ מיליון שקל.

במהלך החלוקה של ערכות המגן, שתתפרש על פני 3 שנים, יחולקו ‭4.5‬ מיליון ערכות מגן לאזרחים שהחזירו את הערכות שלהם לצורך רענון. כעת יקבלו בחזרה ערכות חדשות, שיוכלו לתת מענה במקרה של התקפת גזים.

קהלי היעד לחלוקה הם כלל האוכלוסייה הבוגרת של ישראל, בתי חולים וגופים אחרים המחזיקים מאגרים לשעת חירום וכן אוכלוסיית העובדים הזרים.

מדוברות דואר ישראל נמסר כי "החברה נערכה לפרויקט חלוקת ערכות מגן ברחבי הארץ ע -פי המפרט שהופיע במכרז משרד הביטחון. על פי תנאי המכרז, הצפי למספר הפניות היומי למוקד הטלפוני היה כ‭,3,000-‬ ובמקרים חריגים ‭,4,000‬ אך בפועל מגיעות ‭18-12‬ אלף פניות ביום".

"דואר ישראל תגברה

את המוקדים על חשבון עמדות הדואר הרגילות, אך עדיין לא ניתן לתת מענה לכמות הטלפונים, הכוללת פניות רבות שאינן קשורות לחלוקת הערכות, אלא בשאלות שבאחריות פיקוד העורף להשיב עליהן". 

עוד נמסר כי חברת הדואר פנתה בעל-פה ובכתב לפיקוד העורף, אך טרם קיבלה מענה. למרות זאת, החברה מתקינה בימים אלו על חשבונה תשתיות טכנולוגיה וטלפונייה מתקדמות כדי לתת מענה לפניות הרבות.

בחברת הדואר זועמים על התנהלות משרד הביטחון ופיקוד העורף, שלטענתם טעה ולא לקח אחריות על הטעות שעשה. עוד טוענים בחברה כי הפער בין המתבקש בדרישות המכרז שהפיצו, לבין הנעשה בפועל, מסב נזקים תדמיתיים וכלכליים כבדים לחברה.

על פי הערכות, חברת הדואר הפסידה מאות אלפי שקלים בחודשים האחרונים, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, על שירותים אחרים שאין באפשרותה לתת, משום שעובדיה גויסו לסייע למוקד ערכות המגן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים