יותר זול לקנות מול המכולת

בעלי המכולות עורכים קניות חכמות וממוקדות, הכוללות אך ורק מוצרים שבמבצע. ככאלה, גורמות הקניות שלהם נזק כלכלי לרשתות

נורית קדוש | 14/6/2010 8:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשהבחינו ברשתות הפרטיות לפני מספר שנים כי בתורים לקופות ניצבים גם בעלי מכולות - הבאים ליהנות מההנחות ורוכשים כמויות גדולות מהמוצרים שבמבצע - הם הקימו עבורם קופות נפרדות ויצרו נישת מכירות מקבילה, לקמעונאים בלבד.

אלא שאם בעבר נדרשו בעלי המכולות להטריח עצמם עד לאזורי התעשיה, שבהם ממוקמים סניפי הדיסקאונט, הרי שכיום המצב השתנה - והם יכולים לערוך קניות מול החנות שלהם. התופעה קשורה להתעצמות תופעת ה"הבי דיסקאונט" ‭,(heavy discount)‬ אשר הביאה את רשתות השיווק לפתוח יותר סניפים מוזלים באזורי התעשייה מכפי שהתכוונו בתחילת הדרך.

שופרסל, המונה כ‭240-‬ סניפים, הגיעה ל כ‭100-‬ סניפי הבי דיסקאונט, הכוללים את פורמט "שופרסל דיל" ואת "יש", המשרת את המגזר החרדי והערבי. הרבוע הכחול מחזיקה בכ‭50-‬ סניפי "מגה בול",  המשתייכים להווי דיסקאונט, וכ‭120-‬ סניפי "מגה בעיר", שהפכו לפני כשנתיים לפורמט דיסקאונט עירוני.

הפעלת סניפי הבי דיסקאונט, המעניקים הנחות מפליגות, התבססה בין היתר על הפעלה במקביל של הפורמטים העירוניים היקרים, בהם הרווחיות גבוהה יותר. אלא שריבוי סניפי ההבי דיסקאונט הפר את האיזון בין הפורמטים השונים - והביא לשחיקה ברווחיות הרשתות.

מתוך הבנת הצורך לאזן בין הפורמטים השונים, החלו הרשתות להעצים את התחרות ואת מבצעי ההנחות בפורמטים העירוניים - שופרסל שלי ומגה בעיר - בניסיון להסיט חזרה חלק מהלקוחות לסניפים אלו.
הנהנים הראשונים היו בעלי המכולות, שזיהו את פוטנציאל הרווחיות עבורם.

למרות שרק לאחרונה חדרו המבצעים לקטגוריית החלב, עיקר ההנחות עדיין ניתן על המוצרים היבשים, בעלי אורך חיי מדף ממושכים, שעליהם ניתן לבצע עיסקאות המבוססות על רכישת כמות גדולה תמורת מחיר נמוך. המכולות, שאינן יכולות לאחסן כמויות, משלמות על מוצרים אלו מחירים גבוהים אף ממחירי המכירה לצרכן ברשתות, ולכן עוברות לבצע את רכישותיהן בסופרמרקטים.

בשונה מהצרכנים, אשר בסל הקניות שלהם מצויים מוצרים שבמבצע ומוצרים שאינם במבצע, בעלי המכולות עורכים קניות חכמות וממוקדות, הכוללות אך ורק מוצרים שבמבצע. ככאלה, גורמות הקניות שלהם לנזק כלכלי לרשתות, שלעיתים מסבסדות את ההנחות מכיסן בכדי למשוך לקוחות.

תחרות פרועה וחסרת רסן, הובילה את השוק בדיוק לפני 5 שנים, לקריסתה של רשת קלאבמרקט. ממחקר שערכה באותם ימים סטור נקסט עלה כי הירידה בתחרות בין הרשתות ודרישות הספקים המרכזיים בשוק לעליות מחירים תורגמו באופן מעשי לעליית מחירים לצרכן בשיעור של ‭.2.1%‬
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים