שלמה ינאי: "טבע זה לא רק קופקסון"
מנכ"ל טבע התייחס לתוצאות השיא של החברה, והצהיר כי תרופת הדגל לטיפול בטרשת נפוצה היא עדיין התרופה המובילה בעולם. "המכירות ב-2015 יסתכמו ב-31 מיליארד דולר"
בהתייחסות לתרופת הקופקסון, שהחששות מפני איבוד מעמדה הוביל לצניחה של 8.6% במניית טבע בסוף השבוע האחרון, אמר ינאי כי "הקופקסון היא העדיין התרופה המובילה בעולם לטיפול בטרשת נפוצה, והיא צמחה ב-13% ברבעון האחרון. נתח השוק שלה בארה"ב הגיע ל-40%. ב-2013 הקופקסון יגיע לשיא המכירות שלו", העריך ינאי.
ינאי הוסיף כי: "אנחנו לא זרים על זרי הדפנה של הקופקסון ואנחנו שוקדים על השיפור של התרופה. בין היתר, אנחנו מתמקדים בפיתוח הקופקסון כטבליה אוראלית. התרופה האוראלית הראשונה בשוק תהיה של מתחרה, אבל חשוב להבין שטיפול אוראלי לטרשת נפוצה הוא לא תחליף. לא עוברים מתרופה לתרופה כמו שמחליפים טלפון סלולרי - זה לא גאדג'ט. אין ספק שיש יתרון לתרופה אוראלית, כי השוק כולו יגדל, כשיותר מטופלים שחוששים מזריקות יצטרפו למעגל".
ינאי הדגיש כי "הקופקסון הוא
אכן מוצר יוצא מן הכלל, הגדול והחזק שלנו, והוא ימשיך לצמוח. כמו כל מוצר גם הקופקסון יגיע לשיאו, כי בשוק יש תנועות וכניסת מוצרים חדשים. זו דרכו של עולם. כבר לפני 3 שנים התחלנו תהליך תכנון בנושא. ב-2013-2014 יתחיל תהליך שיביא את התרופה לירידה. בנינו את התשובות שלנו לכך".
"טבע עוברת בתחום הממותג מלהיות סולן לתזמורת שלמה, עם סל מוצרים רחב. ב-2015 נמכור ב-31 מיליארד דולר, מתוכם 9 מיליארד דולר מכירות של מוצרים ממותגים. גם אם מכירות הקופקסון ירדו ל-2 מיליארד דולר באותה שנה, אם היום הקופקסון מהווה 20% ממכירות טבע, ב-2015 הוא יגיע ל-6%. עדיין נמכור קופקסון, ואלו הערכות שמרניות ביותר. לדעתי האישית אפילו נמכור יותר. זוהי תוכנית רחבה ומקיפה. נערכנו לזה כי טבע תמיד היתה מתכננת לטווח רחוק, ופועלת על פי תוכניות ארוכות טווח", אמר ינאי.