הרשתות: השנה לא נערוך מבצעי הוזלות לקראת החגים

בלעדי: הסמיכות בין תקופת הקניות לקראת ראש השנה ופתיחת שנת הלימודים צפויה ליצור לחץ כבר על רשתות השיווק. בסופרמרקטים נערכים למצור הגדול על הסניפים ונמנעים ממבצעים העשויים להגדיל את תנועת הקונים

נורית קדוש | 4/8/2010 7:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חשש ברשתות השיווק מהמועד המוקדם שבו חל ראש השנה הקרוב. למעריב עסקים נודע כי ברשתות הגדולות צופים ירידה בשיעור של לפחות ‭10%‬ במכירות לקראת החג.

"ערב ראש השנה יחול פחות משבוע לאחר מועד החזרה לבית הספר ויביא לריכוז הקניות לחג בימים בודדים",‬ מסר בכיר בענף, "זאת ועוד, ערב החג יחול ביום רביעי, כך שצפויה פגיעה נוספת במכירות בשל השבתת החנויות מיום רביעי אחר הצהריים ועד מוצ"ש או ראשון".

ריכוז הקניות לחג ב‭3-‬ ימים בלבד גורם לרשתות להתמקד פחות במבצעי הנחות ולעסוק במציאת פתרונות תפעוליים ולוגיסטיים שיוכלו לתת מענה להסתערות הצפויה של הקונים על החניונים, העגלות, המוצרים הטריים והקופות.

"בחג הזה ניבחן בעיקר על השירות",‬ הסביר אותו גורם, "נצטרך לתת מענה לביקוש כמויות עצומות של בשר, עוף, דגים, ירקות ופירות, מוצרי חלב ומאפים טריים. לכל חנות יש קיבולת מוגבלת ובימים האלו נצטרך למצוא דרך לעבור את הקיבולת, מבלי שזה יפגע בקונים".

כחלק מניסיונות ההתמודדות עם העומס הצפוי, נערכים ברשתות לפעול ברציפות בימים שלפני החג - עד הלקוח האחרון - כדי לאפשר לקונים להגיע בשעות מאוחרות. הדבר ידרוש מהספקים לבצע מספר אספקות ביום.

ההערכות הן כי נוכח ההסתערות על החנויות בימים הספורים שלפני החג, לא צפויות מלחמות מחירים בין הרשתות, שכן הן ירצו למקסם הכנסות וכן להימנע מהעצמת ההתנפלות של הקונים בעקבות מחירים נמוכים בצורה חריגה, כמו צנצנת דבש בשקל.

דאגה נוספת של הרשתות היא כי המעסיקים יקיימו את הרמות הכוסית לרגל החג רק בסוף אוגוסט והעובדים ימתינו עם הקניות ברשתות עד לקבלת תווי השי בהרמת הכוסית - ולכן הקניות יידחו לחודש ספטמבר.
רובי קסטרו
ברשתות הגדולות צופים ירידה בשיעור של לפחות ‭10%‬ במכירות לקראת החג רובי קסטרו
"לא יהיה שיפור"

חששות הרשתות מהפגיעה במכירות מתקיימים על רקע ירידה במכירות בחודשים האחרונים. "הרבעון הקודם היה לא קל כיוון שפסח חל ברבעון הראשון ולא ברבעון השני כבדרך כלל. גם יוני היה חודש קשה במכירות וקיווינו שברבעון הנוכחי המצב ישתפר כבר ביולי. אבל לא רק שזה לא קרה, אלא שיולי היה קשה אף יותר מיוני",‬ מסר בכיר באחת הרשתות הגדולות.

אותו בכיר הסביר את חששן של הרשתות מפני עיתויו של החג: "אמנם אנחנו בתחילתו של אוגוסט אבל ההערכות שלנו הן שלא יהיה שיפור, כיוון שרבים נוסעים לחופשות בארץ ובחו"ל וההורים מוצאים הרבה מאוד כסף על ספרים וציוד חזרה לבית הספר, כך שזה לא הזמן מבחינתם לקניות גדולות בתחומים אחרים.

אנחנו מקיימים מבצעים ברציפות, אבל קשה להגיד שהם משפיעים משמעותית על המכירות. אם לא די בכל זה, הרי שהמכירות בספטמבר צפויות לרדת משמעותית

בגלל התזמון של החג בסמוך לחזרה לבית הספר".

גורם אחר בענף דווקא מציג תמונה פחות פסימית, המבוססת על אגירת מזון בימים שלפני ואחרי החגים: "בשבוע האחרון של החופש בדרך כלל חוזרים מחופשות ומציידים את הבית. הרבה פעמים מארחים בסוף השבוע הזה, כחלק מחגיגות סיום החופש ומגדילים את הקניות".

אותו גורם הסביר כי "מפני שהרשתות יהיו סגורות 4 ימים במהלך החג, אפשר להעריך כי הקניות בימים שלפני יהיו גדולות מאוד. מדובר ב‭4-‬ ימים מלאים שבהם מקיימים ארוחות חג וכל בני הבית בחופש".

להערכתו, "גם ביום ראשון ושני שלאחר החג תהיה הסתערות לצורך חידוש מלאים, בעיקר של בשר, עוף, ירקות ולחמים, אבל גם של שאר המוצרים שחוסלו בחג. מיום שלישי, כבר יחלו הקניות הגדולות לארוחה המפסקת והפותחת של יום כיפור ואני מעריך שסך כל המכירות יתאזנו בסוף התקופה".

"נלחמים על המכירות"

הנהנית העיקרית מסגירת סניפי הרשתות ב‭4-‬ ימי החג היא טיב טעם, שסניפיה פתוחים בחג ובשבת. כך, תוכל הרשת להוות מענה לצרכנים שיזדקקו למוצרים במהלך החג.

בנוסף, מתווספת פגיעה במכירות בעקבות החלטת הרשתות להימנע השנה ממכירת ציוד לבית הספר, בשל הצורך בשטחי המדף להצגת מוצרי החג באותם ימים, כך שגם מקור רווח זה לא יתקיים השנה.

נוכח החפיפה בין החזרה לבית הספר וראש השנה, יוותרו השנה ברשתות על קמפיינים תדמיתיים ויפתחו מייד ב‭20-‬ באוגוסט במערכה על סלי הקנייה, בניסיון לשכנע את הקונים כי המחירים אצלן זולים יותר.

לא רק ברשתות המזון חוששים מפני עיתוי ראש השנה: גם ברשתות הפארם מעריכים כי מכירות הקוסמטיקה והבישום לקראת החג יתקיימו במידה שולית בלבד. "אנחנו נלחמים על המכירות בקיץ כי ברור לנו לגמרי שכמעט שלא יהיו מכירות חג", מסר בכיר בענף.

במסגרת הניסיון למקסם את מכירות הקיץ ניתן לציין את "יום לייף סטייל" שערכה רשת סופר פארם אתמול (ג'), ובמסגרתו הוצעו ללקוחות המועדון מאות מוצרים במחירים מוזלים.

במשביר לצרכן חברו לרשת אופיס דיפו ומציעים לראשונה מוצרי חזרה לבית הספר בסניפי הכלבו, תוך שהם מעניקים על קניית מוצרים אלו החזר כספי למימוש בשאר המחלקות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->