שניים רבים - השלישי לוקח
הרבוע הכחול, שפתחה בשנה החולפת במתקפה ישירה וחסרת תקדים על המתחרה הגדולה - שופרסל - הביאה לשינוי מהותי בהתנהלות התחרות בענף והסיתה את הארטילריה מרמי לוי
◄ רמי לוי: אוריד עוד 10% על כל מבצע של מגה או שופרסל בחגים
עד אותם ימים, התנהלו שופרסל והרבוע, כל אחת בנפרד, נגד רמי לוי. מרגע שהרבוע הפרה את האיזון העדין ושמה את שופרסל על המוקד, נחשפו הצרכנים לרצף קמפיינים, בהם כל אחת מהשתיים טוענת לכתר הרשת הזולה ביותר.
אברי גלעד מטעם מגה בול של הרבוע הכחול שלח 2 קונות לרכוש את אותו הסל בסניף מגה בול ושופרסל דיל הסמוכים, והציג זוג חשבוניות שהוכיחו כי מגה בול זולה יותר. שופרסל לא איחרה להגיב וטענה כי בדקה 1,000 עגלות - וברובן נמצאה זולה יותר. אפילו ג. יפית גויסה לקרב, שהתרחב להכפשות באתרי האינטרנט.
כיוון שגם למי שלא בקיא ברזי הפרסום והשיווק, היה ברור כי מאחורי כל סקר שהציגו הרשתות בפרסומות ישנה יד מכוונת והרבה אינטרסים - ייתכן שהאמון בשתיים התערער.
סימן לכך ניתן היה למצוא בדוחות הכספיים של שופרסל ורבוע כחול, שהציגו עלייה מזערית ואף ירידה בחנויות זהות. המשמעות היא שאותן חנויות שהיו קיימות ברבעון מסוים, מכרו פחות ברבעון שאחרי. מכירות שופרסל ברבעון השני
בחנויות זהות ירדו ב-3.7%.
בשופרסל הסבירו כי הירידה נובעת בעיקרה מעיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון הראשון ולא כבדרך כלל, ברבעון השני. אלא שגם המכירות בחנויות זהות בחציון, המנטרל את השפעת החג צמחו רק ב-0.8%.
ברבוע הכחול טרם פרסמו את הדוחות לרבעון השני, אך ברבעון הראשון הציגו עלייה של 1.6% בבד בחנויות זהות, עלייה שניתן לייחס לעיתוי חג הפסח. רמי לוי לעומתן רשם בחציון עלייה של למעלה מ-10% במכירות בחנויות הזהות.
בעבר הלא רחוק, ראו הרשתות הפרטיות בלוי מנהיג ואילו בשופרסל וברבוע כחול, אויב מר. כדי להביא ליציאתו מהשוק, פתחו במלחמת חורמה, אשר מי ששילמה את מחירה היתה קלאבמרקט שקרסה. הצלחתו הביאה לתובנות בשני הצדדים: שופרסל והרבוע הבינו כי לוי הוא עובדה קיימת, שלא צפויה להיעלם, והניחו לו. חברותיו הרשתות הפרטיות לעומת זאת, החלו לראות בהתעצמותו והתרחבותו מחוץ לירושלים - אל אזורים שהיו בשליטתן - איום על קיומן וסימנו אותו כנטע זר בקבוצה.