השימוש ברשתות החברתיות תופס תאוצה בקרב המבוגרים
מספר הגולשים בני ה-65 ומעלה המשתמשים ברשתות החברתיות הוכפל במהלך השנה האחרונה. גם אצל הצעירים מגמה דומה, אך בקצב איטי יותר - 86% מבני ה-18-29 גולשים ברשתות חברתיות
שיעור המשתמשים ברשתות החברתיות שמעל לגיל 50 עלה כמעט בפי 2 בתקופה שבין אפריל 2009 למאי השנה, מ-22% ל-42%, על פי סקר שערכה Pew Internet.
בתקופה שנבדקה, עלה שיעור המשתמשים בגילאים 50 עד 64 ב-88%, מ-25% ל-47%. באותה התקופה מספר בני ה-65 ומעלה המשתמשים ברשתות החברתיות הכפיל עצמו ועלה ב-100%, מ-13% ל-26%. לשם השוואה, שיעור הגולשים בטווח הגילאים 18-29 צמח רק ב-13% ועלה מ-76% ל-86%.
"הצעירים "המבוגרים" ממשיכים להוות את המסה העיקרית של משתמשי הרשתות החברתיות, אך הגידול במספר המשתמשים מתוך קבוצת הגיל הזו, מחוויר לעומת הזינוק אצל המבוגרים יותר", מסבירה מארי מאדן, חוקרת ראשית ומחברת הדוח.
"דואר אלקטרוני הוא עדיין האמצעי העיקרי לשימור קשרים עם חברים,
משפחה וקולגות, בקרב הגולשים המבוגרים, עם זאת הרבה משתמשים מבוגרים נעזרים כעת ברשתות החברתיות על מנת לנהל את הקשרים היומיומיים שלהם", מסכמת מאדן.
20% מבני ה-50-64 הגולשים באינטרנט מוסרים כי הם משתמשים ברשתות החברתיות על בסיס יומי - כפול מ-10% שהצהירו על כך לפני שנה. בקרב הגולשים בגיל 65 ומעלה, 13% נכנסים לרשתות החברתיות בכל יום, בהשוואה לרק 4% שעשו זאת ב-2009.
נראה כי הטוויטר ודומיו הם הלהיט בקרב האוכלוסיה המבוגרת יותר. השימוש בשירותי הסטאטוסים המתחלפים, עלה גם היא בייחוד בקרב בני 50-64. עשירית מתוך בני ה-50 פלוס מוסרים כי הם משתמשים בטוויטר או שירות דומה על מנת לעדכן ולשתף או לבדוק מה קורה עם אחרים.
המחקר התבסס על מעקב יומי אחר הרגלי השימוש של אזרחים בארצות הברית. תוצאות המחקר נשענות בעיקר על מידע שנאסף באמצעות שאלון טלפוני שנערך על ידי אוניברסיטת פרינסטון, בקרב כ-2,200 נשאלים בוגרים.