פרטנר: הפחתת דמי הקישוריות עשויה לפגוע ברווח הנקי בכ-360 מ' ש' בשנה

בדומה לסלקום מעריכה חברת התקשורת, כי ה-EBITDA שלה עשויה להצטמצם ב-480-360 מיליון שקל בשנה. כן היא הודיעה כי היא שוקלת לנקוט בצעדים משפטיים

nrg מעריב | 3/9/2010 12:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פרטנר הודיעה כי השפעתו הישירה של המהלך של משרד התקשורת להפחתת דמי הקישוריות (ללא השפעות עקיפות או צעדי נגד שתנקוט החברה) מוערכת בכ-360-240 מיליון שקל מהרווח הנקי שלה בשנה ובכ-480-360 מיליון שקל מה-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) של החברה. עוד הודיעה החברה כי היא שוקלת לנקוט צעדים משפטיים.

נציין כי חברת סלקום כבר פרסמה אזהרה דומה מפני פגיעה של מאות מיליוני שקלים ברווח הנקי שלה. בסלקום טוענים כי הפחתת דמי הקישוריות תיפגע ברווח הנקי כבר בשנה הראשונה בסכום של 320 מיליון שקל בשנה, וב-EBITDA בסכום של 420 מיליון שקל לשנה.

כאמור, הכרזות אלה מגיעות כתגובה להודעתו של שר התקשורת, משה כחלון על הפחתה חדה של כ-73% בתעריפי דמי הקישוריות לכ-6.87 אגורות לדקת שיחה, החל מה-1 בינואר 2011. על פי ההחלטה, דמי הקישוריות יופחתו בכל שנה עד לשנת 2014, אז יעמוד המחיר על 5.5 אגורות לדקה. כמו כן, עלות השלמת מסרון (sms) תופחת מ-2.84 אגורות ל-0.16 אגורות החל מה-1 בינואר, ועד שנת 2014 ל-0.13 אגורות.

נציין, כי דמי הקישוריות שנקבעו במשרד התקשורת גבוהים מאלה שתוכננו במקור. בתחילה, המליצה חברת הייעוץ נרה להפחית בהדרגה את דמי הקישוריות ל‭4.14-‬ אגורות,
ועד שנת 2014 ל-2.57 אגורות. אולם בעקבות התיקונים שהתקבלו בימים האחרונים מהחברה, החליט משרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות, אבל עד לשיעור של כ-5 אגורות.

הסיבה העיקרית לכך היא המאבק שניהלו חברות הסלולר נגד ההפחתה בטענה כי היא צפויה לגרום להם להפסד הכנסות של מאות מיליוני שקלים ולעלייה בתעריפי הסלולר. בזמנו אף טענו החברות כי בבדיקה של חברת הייעוץ התגלו טעויות גדולות במלאכת החישוב, וחברת הייעוץ התבקשה לבחון מחדש את עבודתה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->