יוטיוב: גן עדן למפרסמים
יצרניות הסיגריות מתחילות לנצל את היעדר הרגולציה ביוטיוב, ומתכננות להעלות לאתר פרסומות בתור קטעי וידאו
◄ פותחים שנה - המהפכות שיעשו את תשע"א
◄ פותחים שנה - השנה האחרונה של האימייל?
◄ פותחים שנה - שירותים מבוססי מיקום - העתיד של הרשתות החברתיות
◄ פותחים שנה - עשה לעצמך אפליקציה
◄ פותחים שנה - גזרת הטאבלטים מתחילה להתחמם
◄ פותחים שנה - הגנה עצמית: כך תישמרו מהונאות באינטרנט
כך למשל, מחקר חדש שנערך לאחרונה בניו-זילנד מצא כי לא פחות מחמישה מותגי סיגריות מפורסמים מככבים ביוטיוב. המחקר מצא כי סיגריות מרלבורו, וינסטון, L&M, בנסון והדג'ס ומילד-סוון הם המותגים הנצפים ביותר, כשלא פחות מ-163 קטעי וידיאו, בהם נראים סלבריטאים מעולם הבידור והספורט כשהם אוחזים בין אצבעותיהם סיגריות, כששם המותג מובלט.
בדרך זאת עוקפים יצרני הסיגריות את המגבלות שהוטלו עליהם, כדי שלא לעודד עישון בשל הנזקים הבריאותיים שהוא גורם. במדינות רבות הוטלו הגבלות מחמירות על היצרניות בפרסום באמצעי התקשורת - אבל המחקר הניוזילנדי, ראשון מסוגו, קבע כי הודות ליוטיוב, הדרך לעקוף את המגבלות הללו אינה מסובכת, שכן האתר אינו מצוי תחת פיקוח רגולטורי לגבי תכניהם.

הודות ליוטיוב קל לעקוף את המגבלות הרגולטוריות
צילום מסך יוטיוב
המדיניות המוצהרת של יוטיוב היא כי אין להסיר סרטוני וידיאו, אלא אם הגיעו תלונות מחאה מצד הצופים, ולשם כך דרושה מסה קריטית של תלונות.
בשלב זה לא ברור אם החברות עצמן עומדות מאחורי הקטעים שעלו לאתר וכיצד הן עושות זאת. עורכי המחקר קבעו לאחר ניתוח הממצאים כי יותר מ-20 קטעי וידיאו לא נעשו בידי חובבנים, וטען
כי בעשייתם, בצילום, בעריכה ובהצגת הנושא מופגנת גישה מקצועית גבוהה במיוחד מתחום הפרסום והשיווק.
ענקית הסיגריות האמריקאית פיליפ מוריס כבר טרחה להודיע שהיא איננה נוהגת להשתמש ביוטיוב לצרכי שיווק מוצריו ואף הודיעה שתדרוש מיוטיוב להסיר את קטעי הווידיאו משום שיש בהם "כדי להפר זכויות יוצרים" השייכות לחברה.