השנה האחרונה של האימייל?
הדואר האלקטרוני, שמשל בכיפה במשך יותר מעשור, עומד לפנות את מקומו. תגידו "לייק" ליורשות: פייסבוק והרשתות החברתיות
◄ פותחים שנה - המהפכות שיעשו את תשע"א
◄ פותחים שנה - גזרת הטאבלטים מתחילה להתחמם
◄ פותחים שנה - עשה לעצמך אפליקציה
◄ פותחים שנה - יוטיוב: גן עדן למפרסמים
◄ פותחים שנה - הגנה עצמית: כך תישמרו מהונאות באינטרנט
בין אם זה יקרה כבר השנה ובין אם לאו - היסודות כבר הונחו. לפני עשור העביר האימייל לידיו את השליטה בתקשורת הבין-אישית, ודחק כמעט לחלוטין את מכתבי הנייר והמברקים שהפכו לאנכרוניסטים.
אלא שמאז עברו הרבה ביטים בכבלי הנחושת. המשתמשים הפכו למקושרים כל הזמן, בין אם הם במשרד או בתנועה, עם טלפון סלולרי או מחשב נייד. הקשר התמידי הוליד דרכים חדשות ומתוחכמות יותר לתקשורת, כשהאימייל בעצמו כבר הפך לאנכרוניסטי.
הוול-סטריט ג'ורנל ניסח זאת כך: "אתה זוכה לתשובות לשאלותיך עוד בטרם נשאלו. אינך צריך לשאול חבר אם הוא כבר עזב את העבודה - ממילא תקבל על כך עדכון בפייסבוק. "הרשת החברתית שכבר החלה את מסע הקבורה של האימייל היא כמובן פייסבוק, שכבר התבססה כרשת החברתית מספר אחת בעולם, עם כחצי מיליארד משתמשים קבועים.

תום המלכות: השנה האחרונה של האימייל?
SXC
במדינות שונות מחזיקה הרשת ב-85% מנתח השוק, כשהיא מותירה הרחק-הרחק מאחור את מייספייס (5%) או טוויטר. גוגל, מצידה, ממהרת להשיב מלחמה, אולם גם היא כבר יודעת שהזירה האמיתית להילחם בה היא זירת הרשתות החברתיות.
למעשה, היא שוקדת בימים אלה על הניסיון השלישי שלה להקים רשת חברתית משלה שתתחרה בפייסבוק, כשמאחוריה כבר הרשת Orkut שלא הצליחה, וניסיון נוסף - שמלמד אולי יותר
מכל על המגמה החדשה - לשלב אפילו את הג'ימייל עם הרשת החברתית Buzz.
באוגוסט 2009 דווח שמספר משתמשי האימייל בארה"ב ובמדינות הגדולות באירופה עלה ב-21% לעומת השנה הקודמת, והגיע לכ-277 מיליון ביום. אלא שהגידול בפעילות ברשת החברתית עלה ב-31%לעומת השנה הקודמת והגיע כבר ל-301 מיליון. מאז, בתוך 6 חודשים בלבד, פייסבוק כבר דוהרת לעבר מיליארד המשתמשים הקבועים.