רגע לפני ההתייקרות הצפויה: רשתות השיווק יוצאות במבצעים והנחות

בעקבות עליית מחירי המזון בעולם, הרשתות יוצאות במבצעים על מוצרים בעלי חיי מדף ארוכים. יתייקרו: לחם וביצים

נורית קדוש | 20/9/2010 7:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רגע לפני שיחלו עליות מחירי המזון, יוצאות רשתות השיווק במבצעי הנחות, המאפשרים הצטיידות במוצרים בעלי חיי מדף ארוכים.

השבוע מציעה רשת הרבוע הכחול 25% הנחה על מאות מוצרים, בכל תתי הרשתות: מגה בול, מגה ומגה בעיר, לחברי מועדון הלקוחות. בשופרסל התקשו להתרשם מההצעה ומסרו בתגובה: "המבצעים בהם יצאנו גרמו למתחרים לצאת במבצעים משלהם אבל הם משתלמים פחות".

מיד אחרי החג, צפויים יצרני המזון להעביר בקשות להעלאת מחירים לרשתות. בכיר באחת מהרשתות מסר כי הספקים כבר מתעניינים האם החלו יצרנים אחרים לבקש העלאות מחיר, כיוון שאינם רוצים להיות הראשונים: "כל היום ספקים שואלים אותנו אם כבר העבירו מחירונים חדשים, כי ברור להם שאם אחרים לא העבירו, אין סיבה שהם ינסו. אין סיבה אמיתית לבצע עליות מחיר, ובוודאי שלא עליות מחיר גורפות. לא נאשר זאת".

דברים אלו מציגים תפיסה שונה מזאת של מנהל העסקים של שופרסל, ריצ'י הנטר, שאמר למעריב עסקים בראיון לפני החג כי "היה דיון חירום באו"ם נוכח התייקרויות מחירי המזון בעולם ב-5.5% מאז תחילת השנה. העובדה שבישראל לא עלו המחירים, מעידה על עוצמת התחרות כאן, אבל נוכח ההתייקרויות בעולם, בהחלט ייתכן שאחרי החג, המחירים יעלו".
המבצעים שלפני ההתייקרות

מספר מוצרים יתייקרו בקרוב: בעקבות המשך העליות במחירי החיטה בעולם במהלך חודש אוגוסט, ערכה המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת צביה דורי תחשיב לגבי שינויי מחירי הלחם שהראה כי שיעור העלייה בחודש אוגוסט הגיע ל-3.62%. שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר הנחה כי עלייה זו תתבצע רק לאחר החגים. העלאה האחרונה בגובה של 3.55% התבצעה באוגוסט.

גם מחירי הטחינה, החלבה ומוצרים אחרים על בסיס שומשום צפויים לעלות בעשרות אחוזים אחרי החגים, בעקבות מחסור עולמי בשומשום אשר נגרם מהשיטפונות החזקים במדינות הנחשבות ספקיות בינלאומיות כמו סין, הודו ופקיסטן, אלא שלמעריב עסקים נודע כי אחד מיצרני הטחינה והחלבה מתכנן מיד אחרי החג מבצע הנחות גדול, כך שניתן להעריך כי מתחריו ידחו את תוכניתם להעלות מחירים.



בנוסף ללחם ולטחינה, צפויות להתייקר גם ביצי מאכל. זאת בעקבות עליית מחירי הגרעינים, אשר הביאה את ארגון מגדלי העופות לדרוש עלייה בשיעור 10%-7% במחיר הביצים.

המבצעים שלפני ההתייקרות הם מגוונים: ברשת הרבוע הכחול מוצע חלק ניכר ממחלקת המשקאות בהנחה. בין המוצרים מהם ניתן לקנות כמויות גדולות יותר ולצרוך לאורך זמן, ניתן למנות שימורי זיתים של קבוצת יבנה, בייגלה של בייגל בייגל, מארזי חטיפים מלוחים של עלית, מאגדות גלידה של נסטלה, כל מוצרי נייר הטואלט לילי, מגבות נייר של ניקול, מוצרי הניקיון של סוד. המבצע יימשך עד לאחר סוכות.

בשופרסל השיקו אתמול לכלל הלקוחות מבצע הנחות בשיעור 50%-25% על דגים ומגוון בשרים קפואים לחג. בנוסף, מציעה שופרסל מבצעי 1+1 על עשרות מוצרים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->