סקודה אוקטביה TSI: המשפחתית המשתלמת בישראל

ביצועים מרהיבים לא תראו ממנה, והעיצוב הוא די בסיסי. אך מי שמחפש יעילות, מוזמן למצוא אותה בגרסת ה-1.2 ליטר

און יעקבסון | 6/10/2010 19:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לא שהעם היושב בציון תקוע עם כל דבר. יש כמה תחומים שבהם הוא אפילו זורם, סלולריים למשל. רכב, על כל פנים, לא שייך להם. מה שמוביל בתחום זה הן נוסחאות שהתחברו בשחר דברי המוטוריקה העממית המקומית, לפני דור, פחות או יותר. הסיבה, בחלק ניכר של המקרים, אינה קשורה למכונה עצמה אלא לתקנות מיסוי. קחו למשל את נפח המנוע.
נפח הזהב

ממש מזמן, עם פרוץ האייטיז, נקבע כי גבול מיסוי אחד יהיה ל-1,300 סמ"ק, וגם המשפחתיות התכוונו לשם. כמה שנים אחר כך הועלה הגבול ל-1,600 - בדיוק בתקופה שבה נוצר שוק רכב גדול, וכך זה נשאר. כיום משפחתית הולכת באופן אוטומטי עם מנוע 1.6 ליטר. 1.8? לא צריך; 1.5? נו, באמת.

הצורך במנועים שיצרכו פחות דלק ויזהמו פחות את הסביבה, עניין שהפך חשוב מאוד בעשור האחרון, הביא ליצירת מנועים שאמורים להתמחות בעיקר בדבר אחד: יעילות. ככל שיעילות הבעירה במנוע

טובה יותר, כך התוצאות תהיינה טובות יותר. הסידור הזה מביא על הדרך גם ערכי הספק ומומנט משופרים.

בין הטכניקות המשרתות את המטרה הירוקה נרשמה אחת ותיקה: שימוש במגדש (ראו תיבה). בניגוד למגדשים של פעם (גם הם מהאייטיז), אלה הנוכחיים לא נוטים להתפרצויות אלימות, מאוד מנומסים ושילוב של ניהול מנוע ממוחשב וסוגי מגדש שונים מאפשר לשפר באופן דרמטי את היעילות של מנוע מנפח נתון. או, אם תרצו, לייצר נתונים של מנוע בנפח גדול על ידי מנוע קטן.

פז בר
סקודה אוקטביה TSI פז בר
שינוי סדרי עולם

חִשבו על מנוע 1.2 ליטר המציע צריכת דלק אופיינית לנפח זה, אבל עם הספק שמציע מנוע 1.6 ליטר. כפועל ישיר מאופיו המוגדש הוא מציע גם מומנט כשל מנוע 1.8 ליטר, והשיא שלו יעיל באופן, ובכן, דרמטי.

כזה הוא מנוע ה-1.2 TSI של קונצרן פולקסווגן, וכדאי לשים לב לנתונים. מנוע זה מציע צריכת דלק (משולבת, לפי תקן EU) של 17.5 ק"מ/ליטר, הספק של 105 כ"ס, המומנט הוא 17.8 קג"מ, ושיא זה מתקיים בכל התחום שבין 1,550 ל-4,100 סל"ד.

גם מה שמשלב את התוצרת הזו לגלגלים ראוי לעיון מיוחד, גם בגלל העניין הטכנולוגי, גם בגלל התרומה שלו למקסום מה שמציע המנוע. תיבה אוטומטית-פלנטרית היא בזבזנית דלק; תיבה ידנית לא נוחה לשימוש יומיומי (ואין לה סיכוי בישראל); תיבה אוטומטית-רובוטית - ידנית בבסיסה, עם תפעול אוטומטי - פועלת באופן גס ומטלטל. התיבה כפולת המצמדים של פולקסווגן (DSG) מציעה את הטוב מכל העולמות - חיסכון, תפעול ורכות - וללא נקודת חולשה אחת. והשילוב יוצא הדופן הזה הוא הבסיס למשפחתית המסתובבת בדפים אלה: סקודה אוקטביה.

היכרות מחודשת

סקודה אוקטביה הוצגה ב-1996 והדגם השני ב-2004. ב-2008 זכתה למתיחת פנים שמחברת אותה ל”קו” העכשווי של סקודה וב-2010 למנוע ה-1.2 ליטר. הבסיס ("רצפה") הוא פולקסווגן גולף, וגם חלק ניכר של שאר הדברים, ממוט האיתות, דרך יציקות פלסטיק ועד מכלולים מכניים, בא משם.

שום דבר מסעיר לא קורה בפנים (נימוס הוא עניין חשוב), אבל איכות הגימור וההרכבה הן מהטובות בתעשייה, אין פשלות בהנדסת האנוש, המרחב בפנים טוב מאוד והבגאז' מציע את הנפח הגדול בעסק (560 ליטר). גרסת הליסינג לא עשירה באבזור, אך רמת הגימור אמבישן כן עשירה (וזה יעלה לכם). צריך להתרגל למושבים הקשים באוקטביה, אבל אלה צוברים נקודות זכות ככל שהנהיגה ממושכת יותר.

פז בר
סקודה אוקטביה. צריך להתרגל למושבים הקשים פז בר
היכרות מחודשת

סקודה אוקטביה 1.2 ליטר

● סוג: משפחתית, 4 דלתות
● מנוע: 1.2 ליטר, 4 צילינדרים, 8 שסתומים, הזרקה ישירה, מגדש
● הספק: 105 כ"ס/5,000 סל"ד
● מומנט: 17.8 קג"מ/1,550-4,100 סל"ד
● תיבת הילוכים: DSG, שבעה הילוכים
● הנעה: קדמית
● בסיס גלגלים: 258 ס"מ
● ממדים (אxרxג): 146x177.8x457 ס"מ
● 0 ל-100 קמ"ש: 10.8 שניות
● מהירות מרבית: 192 קמ"ש
● פליטה: 134 גרם/ק"מ
● מחיר: 120,000 שקל (רמת גימור בסיסית)

הכתבה המלאה התפרסמה במגזין BIGTIME CAR

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->