סוזוקי אלטו - מכונית מיני עירונית מעולה

המחיר מעולה, העיצוב נהדר בשביל מכונית עם מנוע 1 ליטר, כמו גם הביצועים. חבל שרעש המנוע מפריע ליהנות מנהיגה עירונית

רוני נאק | 1/10/2010 11:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שלוש עובדות: א. היצע מכוניות המיני בישראל התחדש והוא גדול מאי פעם; ב. מספר המכוניות הקטנות הנמכרות גדל מאוד; ג. מחירן של אחדות מהן זול באופן שאינו מוכר כאן.

שלושה הסברים: א. המיסוי הירוק עשה מכוניות מסוימות באמת לזולות; ב. ייתכן שהאדון והגברת ישראלי באמת התבגרו בתחום הרכב וקונים לפי צורך ולא לפי שטנץ; ג. החיבור של כלכלה, מחירי דלק וייתכן אפילו מודעות אקולוגית(!) הביא לשינויים בהרגלי הצריכה. ובישראל זה לא צחוק.

צילום: פז בר
סוזוקי אלטו. מחיר מעולה צילום: פז בר
מחזוריות

הניסיון שלי עם כמה מכוניות קטנות עד לא מזמן לא היה מלהיב; הן היו חלשות מדי ועשויות גרוע לא פחות. עם רקע כזה, אבל עם זיכרון חיובי מנהיגה טרייה ביונדאי 10‏i, הלכתי לבית סוזוקי כדי לקחת את האלטו החדשה. ציפיות רבות ממכונית שעולה 60 אלף שקל לא היו לי. גם מקום הלידה לא עזר.

האלטו מגיעה ממפעל סוזוקי-מרוטי בהודו, שלוחה של סוזוקי העולמית ויצרנית הרכב הגדולה בהודו עם נתח שוק בלתי ייאמן של 50 אחוז. אלטו מייצגת את הבשלת הקונספט הסביבתי של היצרן - על בסיס מכונית

התצוגה A-סטאר - ואת החזרה של סוזוקי לסגמנט המיני באירופה. באירופה היא מכוונת ללקוחות עירוניים מודעי איכות סביבה, ועושה זאת לא רק עם מנוע קטן, אלא גם עם פוטנציאל המחזור העונה לתקן האירופאי ועומד על 85 אחוז.

קונספט 3R‏ (reduce, reuse, recycle) עומד גם מאחורי פיתוח מנועי K החדשים, שגם הם עשויים מחומרים ממוחזרים או בני מִחזור. עם זאת נעשה מאמץ טכנולוגי כדי שהמנוע יהיה, ובכן, מגניב, ושההספק והמומנט יהיו שימושיים לצד צריכה ופליטה נמוכות. אמן.

עשויה להפתיע

המבנה הבסיסי הוא האצ'בק חמש דלתות, כמו עוד רבות וגדולות ממנה. העיצוב בולבוסי וחביב לעין ויש לו יתרונות בניצול חלל הפנים. מפגש ראשון עם החיסכון מתחיל בשמשות: השמשות האחוריות אינן יורדות ורק נפתחות לכדי חרך. כמו בפיג'ו 107 - מכונית שעיצובה "עירוני" מובהק - גם באלטו חלון אחורי מודבק וחסר מסגרת.

בפנים תמצאו בדיוק את מה שצריך אבל לא בהכרח את מה שרוצים. כן תגלו מד מהירות גדול וצג דיגיטלי בסיסי עם חיווי לדלק, זמן וקילומטראז'. כל שאר החיוויים, חום למשל, מבוססי נוריות. גלגל ההגה בר הזחה וזה נחמד בכלי כה בסיסי. מראות הצד מתכווננות ידנית, ממש כמו לפני שנים, אבל יש מערכת שמע מקורית המשתלבת בקונסולה המרכזית ויכולה לקרוא MP3. אבל מה שחשוב הוא חבילת הבטיחות, והיא כוללת ארבע כריות אוויר ובקרת יציבות ומחברי איזופיקס למושבי בטיחות לילדים.

המנוע הוא הציר החשוב כאן. ליטר אחד ושלושה צילינדרים מייצרים הספק סביר של 68 כ"ס ומומנט של 9.2 קג"מ בסל"ד יעיל למשתמש העומד על 3,200. נתון הפליטה, 103 גרם/ק"מ, אחראי להנחה במס קנייה שהמדינה מעניקה לרכב, והחיסכון בדלק זוכה לתגבור באמצעות תיבה ידנית. תיבה אוטומטית? יש, אבל תוספת מחיר של 14 אלף שקל פוגמת בחגיגות המחיר והחיסכון. 

צילום: פז בר
סוזוקי אלטו. בפנים תמצאו בדיוק את מה שצריך אבל לא בהכרח את מה שרוצים צילום: פז בר
סוזוקי אלטו / 1 ליטר

● כן: מחיר, עיצוב, ביצועים, אבזור בטיחות
● לא: מושב אחורי, תא מטען, רעש מנוע
● סיכום: תמורה מעולה לפתרון שינוע עירוני יעיל
● סוג: מיני, האצ׳בק
● מנוע: 1 ליטר, 3 צילינדרים
● הספק: 68 כ״ס/6,000 סל״ד
● מומנט: 9.2 קג״מ/3,400 סל״ד
● תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים
● הנעה: קדמית
● בסיס גלגלים: 236 ס״מ
● ממדים (אxרxג): 147x160x350 ס"מ
● 0 ל-100 קמ"ש: 14 שניות
● מהירות מרבית: 155 קמ״ש
● פליטה: 103 גרם/ק״מ
● מחיר: 59,700 שקל

הכתבה המלאה פורסמה במגזין BIGTIME CAR

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->