מילת החיפוש בגוגל אשר מעניינת את הבנקים: משכנתא
מחקר חדש מגלה כי שוק הנדל"ן רותח גם במנועי החיפוש, וכי לאומי, מזרחי ובנק פועלים ממקדים את המאמצים בתחום המשכנתאות התחרותי. בולט בהיעדרו - בנק דיסקונט
על פי המחקר, מזרחי טפחות ולאומי הם השחקנים הפעילים ביותר בקטגוריה בתחום ה-PPC, בזמן שבנק הפועלים כמעט ואינו מתחרה בקטגוריה. במילים אחרות, מזרחי-טפחות ובנק לאומי רכשו יותר מילים מגוגל, אשר מבטיחות להן שברגע שמישהו יחפש אותן (בגוגל), תופיע לו פרסומת
של הבנק בצד העמוד. כך למשל, מספר החיפושים בחודש של ביטויים הקשורים למשכנתאות, שרכשו מזרחי טפחות ולאומי, חצה את קו ה-4.5 מיליון חיפושים, בעוד שהפועלים נותר הרחק מאחור עם פחות מ-2 מיליון חיפושים.
עוד עולה מן המחקר כי מזרחי-טפחות שומר על הלימה כמעט מוחלטת בין הקמפיינים בגוגל לקמפיינים אוף ליין (בנקאי אישי וטפחות live), בעוד שפועלים מציגים מסרים שונים בקמפיינים אוף ליין ובגוגל (דן חסכן ומשכנתאות).
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת: "בולט בהיעדרותו בנק דיסקונט, שבחר משום מה לא לכלול את קמפיין גוגל בהשקת קמפיין "מפתח דיסקונט". באשר ל-3 הבנקים שנבחנו, נראה שעל רקע העלייה האגרסיבית במחירי הדירות, זיהו 3 הבנקים את נושא המשכנתאות כאסטרטגי ובחרו למקד בו את מרב המשקל של פרסום קישורים ממומנים בגוגל".