פורבס: תל אביב - אחת הערים הצומחות בעולם
המגזין מכתיר את העיר כ"דבר הקרוב ביותר לעמק הסיליקון מחוץ לקליפורניה". עוד ברשימה: צ'ונגצ'ינג בסין וקמפיאנס בברזיל. בין הערים הדועכות: ברלין ושיקגו
הערים מופיעות בכתבה של פורבס משקפות את התמורות הכלכליות הצפויות בשנים הבאות: עליית המזרח מול דעיכת המערב, החשיבות הגוברת של תעשיית המחצבים, הדעיכה הכלכלית המלווה בדעיכה דמוגרפית ועוד.
לפיכך לא מפתיע למצוא 3 ערי ענק סיניות שהשכילו למשוך אליהן ענקי אלקטרוניקה, מיחשוב ורכב כמו גם את מרכזי התוכנה והשירותיים ההודיים, שנהנות מהעברת תעשיית השירותים האמריקאית לתחומי תת-היבשת.

"ייתכן שמדובר בעיר הידידותית ביותר לשוק ולעולם העסקים בכל הודו", מהללים בפורבס את אחמדאבאד ומציינים כי ההכנסה לנפש במחוז שבו היא נמצאת גבוהה ביותר מפי 2 מההכנסה לנפש בהודו עצמה.
העיר האוסטרלית המתוירת, מלבורן, צפויה ליהנות מהשגשוג הכלכלי שמביא איתו הגידול בסחר עם סין והודו. לטענת פורבס, היא פתוחה לפיתוח יותר ולכן צפויה להפוך לעיר המאוכלסת ביותר ביבשת בטווח של 20 שנה. גם קלגרי הקנדית, הממוקמת במחוז המשופע בנפט, צפויה ליהנות מהצמיחה באנרגיה ומהמסים הנמוכים הנגבים מתושביה ועסקיה.
ואילו סנטאיגו בירת צ'ילה, החולשת גם היא על פעילות כלכלית במדינה המשופעת במשאבים טבעיים, צפויה ליהנות מאקלים כלכלי תחרותי. "הסקרים האחרונים הציבו את צ'ילה ואת סנטיאגו כיעדים התחרותיים
בין קומץ הערים שנבחרו, בולטת הבחירה הראשונה: המטרופולין תל אביב. "במחוז העירוני הזה קיימת הכלכלה הדינמית ביותר במזרח התיכון", כותבים בפורבס ומוסיפים: "בעיר ובפרבריה פועלת רוב תעשיית ההיי-טק הישראלית, ההופכת אותה לדבר הקרוב ביותר לעמק הסיליקון מחוץ לקליפורניה ולדרום-מזרח אסיה".
נקודה נוספת הנעלמת פעמים רבות היא שהכנסתם הממוצעת של תושבי הכרך התוסס גבוהה ב-50% מההכנסה הישראלית הממוצעת, ולטענת פורבס חלק ניכר מהסיבה להצלחתה הנוכחית והעתידית היא סגנון החיים המהיר שלה, הממזג תרבות יזמית ואווירה של עיירת חוף.
מנגד, פורבס מציינת גם את הערים הדועכות, ונותנת כדוגמה את אירופה כיבשת אשר בשל שיעורי הילודה הנמוכים בה, לא תוציא מתוכה ככל הנראה סיפור הצלחה אורבני בשנים הקרובות. את ברלין מסמנים כמוקד הפורענות העיקרי.
"ברלין היתה צריכה להיות סיפור הצלחה אירופי, אך היא נותרת כפי שמגדיר אותה ראש העיר שלה, 'ענייה וסקסית'". אחוז אבטלה גבוה, שיעור השתכרות נמוך והעובדה ששליש מהתושבים מצויים מתחת לקו העוני - אלה אינם מותירים לה סיכוי רב.
לרשימה זו מתווספות גם ערים במדינות המפותחות הסובלות מהעברת תעשיית הייצור למזרח. ביניהן אוסקה, קובה וקיוטו היפניות ושיקגו האמריקאית, שסובלת מחולשתה של תעשיית הרכב האמריקאית ומגירעון של מעל 16% בתקציבה. התל אביבים, לעומת זאת, מתבקשים להדק את החגורות לקראת ההמראה.
