הסוף ל"צינתוקים": הממשלה תומכת בהצעת חוק המבקשת לשים קץ לתופעה

בתי עסק רבים עוקפים את חוק הספאם באמצעות שיטת ה"צלצול וניתוק". הצרכנים חוזרים למספר, כיוון שלא הספיקו לענות - וזוכים בפרסומת, על חשבונם, בצדו השני של הקו; ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק שתאסור זאת

נועם שרביט | 24/10/2010 16:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את תמיכת הממשלה בהצעת חוק המבקשת לשים קץ לתופעת ה"צלצול וניתוק" (שיטה אותה אימצו חברות מסחריות, כדי לגרום לצרכן להתקשר אליהן באופן אקטיבי), ולאסור שיגור פרסומות באמצעות מערכת חיוג אוטומטית.

בהצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) ושל ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה) נטען, כי בתי עסק רבים עוקפים את האיסור הקבוע ב"חוק הספאם" ואוסר לשגר פרסומות בפקס, בדואר אלקטרוני או במסרון,
בכך שהם מחייגים באמצעות מערכת אוטומטית, המפסיקה את החיוג בטרם הנמענים מספיקים לענות.

חלק לא קטן מהנמענים מחייגים בחזרה למספר הטלפון ממנו התקבלה השיחה, ובדרך זו נחשפים לפרסומת מסחרית. "יש הטוענים כי שיטה זו אינה מפרה את האיסור הקבוע בחוק התקשורת מאחר שדבר הפרסומת שוגר רק לאחר שהנמען חייג אליו, ובאופן זה הוא זה שפנה לעוסק", נאמר בדברי ההסבר להצעה. "שיטה זו גורמת לכך שהנמען הוא שמשלם מכספו עבור שיחת הטלפון בה משוגר דבר הפרסומת".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->