חולבים את הנהגים: מיסי הדלק והרכב יגדלו ב-6 מיליארד שקל בשנתיים הבאות
גם המעשנים צפויים להיפגע - ישלמו מס מוגדל שיכניס לממשלה 1.1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. במקביל, תעריפי החשמל הביתי יתייקרו, בעקבות העלאת מס הקנייה על פחם
סך הכנסות הממשלה ממיסוי הדלק יזנק ב-32% בשנתיים הבאות ויגיע ל-18.8 מיליארד שקל בשנת 2012, לעומת 14.3 מיליארד שקל ב-2010.
לפי התוכנית הדו-שנתית של האוצר, יעלה הבלו על דלק ב-20 אגורות השנה ובשנה הבאה (ובסך הכל ב-40 אגורות בחישוב מצטבר). כל העלאה של 20 אגורות במיסוי הדלק, תתרום 760 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה. גם הבלו על הסולר יועלה בסכום דומה בשנתיים הבאות (40 אגורות ) ויכניס לקופת המדינה 540 מיליון שקל בשנה הראשונה ו-1.08 מיליארד שקל בשנה השנייה.
מעבר למילוי קופת המדינה לצורך השגת יעד הגירעון (3% ו-2% תוצר בשנתיים הבאות), ישתלב מיסוי הדלק בכל רפורמה עתידית בשוק הרכב, שתכלול הוזלת מס הקנייה ומחירי הרכב החדש מחד והעלאת
עלות השימוש ברכב מאידך (מחיר הדלק, מסים והיטלים שונים).
רפורמה זו נועדה להוריד את הגיל הממוצע של הרכבים הנעים בכבישי ישראל ולהפחית את היקף הנסועה שלהם. צעדים אלה ישפרו את בטיחות כלי הרכב בישראל ויתרמו לצמצום זיהום האוויר בישראל.
גם המעשנים ישלמו מס מוגדל שיכניס לממשלה 1.1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות (570 מיליון שקל לשנה). סכום זה יבוא מהפעלת שני צעדים עיקריים: צמצום הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי יכניס 200 מיליון שקל בשנה, והעלאת מס הקנייה על סיגריות (שנכנס לתוקף בחודש יולי) תכניס לקופת המדינה סכום עצום של 740 מיליון שקל בשנתיים, מזה 600 מיליון על סיגריות מייבוא ו-140 מיליון שקל על סיגריות מייצור מקומי.
מסים חדשים אלה פוגעים בעיקר בבעלי ההכנסות הנמוכות ובמעמד הבינוני, המעשנים יותר וקונים דלק על חשבונם (בניגוד לעשירים ובעלי ההון שנוסעים ברכב צמוד על חשבון החברה).
בנוסף יעלו תעריפי החשמל הביתי, בעקבות העלאת מס הקנייה על פחם ב-34 שקל לטון, שתכניס לממשלה 1.32 מיליארד שקל בשנתיים. יבואני הפחם ישלמו יותר מסים והדבר יורגש בחשבונות החשמל שנקבל בשנתיים הבאות.

המסים יעלו במסגרת הגזירות הכלכליות
צילום: פלאש 90