סדרת אגרות החוב של HOT קיבלו דירוג A1 ממידרוג
דירוג A1 מעיד על יציבות פיננסית גבוהה; מנהל הכספים של החברה: להוט אין תוכניות ספציפיות לגייס הון; החברה נערכת מבחינה מימונית, כדי לאפשר גמישות בעתיד
הוט היא פרי מיזוג של חברות הכבלים שיצא לפועל תחת הסדרי מימון מכבידים ביותר של הבנקים, נוכח העובדה שחברת הכבלים המרכזית, תבל, היתה ערב המיזוג במצב של פשיטת רגל, וגם מצבן של החברות האחרות היה רעוע.
עם הקמתה נשאה החברה בחוב של 3.5 מיליארד שקל לבנקים, לאחר שחלק
מחובות הכבלים הומרו למניות. הסדרי המימון הגבילו את החברה המאוחדת בחלוקת דיבידנדים, בגיוסי הון ובהשקעות. תזרים המזומנים החופשי של החברה נותב מאז הקמתה להקטנת החוב לבנקים, שהצטמצם היום ל-2.65 מיליארד שקל בלבד.
לדרברג טוען כי החברה אינה מבקשת בשלב זה למחזר את החוב למטרות הקטנת עלויות המימון. עם זאת היא עשויה להמיר חלק מהחוב הבנקאי בחוב לבעלי אגרות חוב, במטרה להשתחרר מהמגבלות המינהליות המוטלות על החברה. בין היתר עשויה החברה לחלק דיבידנד לבעלי המניות או להתמזג עם חברות אחרות.
בעלי המניות העיקריים בהוט הם פטריק דרהי, אליעזר פישמן ו"ידיעות אחרונות". בשבוע שעבר חתם דרהי על הסכם לרכישת השליטה המלאה בחברה, באמצעות רכישת מרבית החזקותיהם של שותפיו העיקריים. השלמת ההסכם תיארך כשנה. בין היתר יתבקשו בעלי המניות של החברה לאשר הקצאה של 2% ממניות הוט לדרהי בהקצאה פרטית. נציין בהקשר זה, כי בתחילת השבוע דורגו אגרות החוב של המתחרה העיקרית של הוט, חברת yes, ב-A-.