ממשיך לעורר הדים: הרשות השנייה פסלה את הפרסומת של גינדי

הרשות השנייה הודיעה לזכייניות, כי התשדיר ששודר בתחילת החודש, ובו נטען כי 300 דירות כבר נמכרו בפרויקט של גינדי, אסור לשידור מחשש להטעיית הציבור

חני יודל | 1/11/2010 14:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הקמפיין של פרויקט גינדי ממשיך לעורר הדים: הפרסומת ל"פרויקט של פעם ב-100 שנה" ששודרה בתחילת החודש, ובה נטען כי 300 דירות נמכרו, נפסלה לשידור על ידי הרשות השנייה. יצוין, כי מאז כבר הספיק הקמפיין להתחלף בתשדירים אחרים, כשהאחרון שבהם מציג ספירה לאחור.

היתה זו תלונה של צופה, שטענה כי הסיסמה "300 דירות נמכרו" אינה נכונה ומהווה הטעיית ציבור, שהובילה את הרשות השנייה לבדוק את העניין. בעקבות בדיקה זו הורתה הרשות לזכייניות, ערוץ 2 וערוץ 10, שלא להמשיך לשדר את הקמפיין.

במכתב ששלחה הרשות לערוצים 2 ו-10 נכתב: "בתאריך 7 באוקטובר שודר תשדיר פרסומת לגינדי תל אביב, ובו נטען כי '300 דירות נמכרו, נפתחה הרשמה ל-100 דירות נוספות'. ב-10 באוקטובר פנתה הרשות בבקשה לקבל ביסוסים לנטען בתשדיר. הביסוסים שהוצגו אינם מספקים".

עוד הוסיפה הרשות, כי "מהמכתב החתום על ידי מנהלת התקשורת השיווקית של גינדי השקעות, גברת שיר הספרי, לא ניתן להבין כי נמכרו 300 דירות, אלא נעשה שימוש במונח הלא ברור 'להתעניין ולהירשם לרכישת דירה'".

"יתרה מכך", טענה הרשות, "בהמשכו של המכתב מצוין כי רק ביום שישי ה-29 באוקטובר יתקיים אירוע מכירות בגני התערוכה לכל הנרשמים'". לטענת הרשות, קיימת על פניו בתשדיר הטעייה אשר אין לה מקום ואשר "עומדת באופן ברור בניגוד לכללי האתיקה בפרסומת".

מגינדי השקעות נמסר בתגובה: "פעלנו, ונמשיך לפעול בהתאם להנחיות הרשות השנייה. הקמפיין המוצלח לגינדי תל אביב, ממשיך להתנהל כמתוכנן, בהתאם לאסטרטגיה השיווקית".

אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה, מסרה בתגובה: "עיקרון האמת בפרסום קובע כי יש צורך למסור לציבור מידע נכון ומדויק, ולמנוע הטעייה בשידורי הפרסומת. האינפורמציה בתשדיר האמור של חברת גינדי לא היתה מדויקת, ולפיכך המפרסם נדרש לתקן את התשדיר בהתאם". 
יח''צ
הדמייה של השוק הסיטונאי יח''צ

נזכיר כי באמצע אוקטובר השחיתו אלמונים את שלטי הפרסום העוטפים את מתחם השוק הסיטונאי וריססו עליהם כתובות גרפיטי במחאה. מרססי הגריפטי, שככל הנראה ביקשו למחות על הקמת הפרויקט או על אופן פרסומו, הוסיפו כיתוב לצד הדמויות שעל השלטים, שמדמה לכאורה את מחשבותיהם - בדומה לקומיקס.

כך למשל נכתב "תראו, הנה עוד בניין שלעולם לא נוכל לגור בו", לצד תמונה של זוג צעיר

רכוב על קטנוע; או "תראה, הנה ביבי, ברק וסמי עופר על המרפסת", לצד תמונה של זוג עם ילדה; וגם "בחיים לא יהיה לי כסף לזה? לצד תמונה של בחורה צעירה.

בנוסף רוסס על שלטי הפרסום: "גינדי קנה את העיר", "גינדי קנה את השמיים" ו"ממתי הרחובות שייכים לגינדי?". נציין כי בחברה סירבו להגיב בזמנו על אירוע זה.  

צילום: רובי קסטרו
קמפיין גינדי רוסס בגרפיטי צילום: רובי קסטרו
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->