שוב סערה סביב הקמפיין; הטענה: סרטון התדמית של גינדי מועתק

הרעש סביב הקמפיין של חברת גינדי מסרב לדעוך: אחרי שאלמונים השחיתו שלטי חוצות ואחרי שצופה התלוננה על הטעיית ציבור, פנה סטודנט ישראלי לאולפני BRANIT-FX והסב את תשומת לבם לדימיון הרב בין הסרטון של גינדי לבין סרטון שהם הפיקו לפני שנים

nrg מעריב | 3/11/2010 17:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הקמפיין לפרויקט של גינדי מצליח לעצבן לא מעט אזרחים: אחרי שאלמונים השחיתו שלטי פרסומת העוטפים את מתחם השוק הסיטונאי, ואחרי הצופה שהתלוננה לרשות השנייה כי בקמפיין ששודר לפני כחודש יש משום הטעיית הציבור, מגיעה תלונה של סטודנט בטענה כי סרטון התדמית של החברה מועתק לכאורה מסרטון זר.

אל אולפני BRANIT-FX (בראניט אפקטים ויזואליים) שבארה"ב הגיעה פנייתו של סטודנט ישראלי, שהסב את תשומת לבם לדמיון הרב הקיים בין סרטון התדמית של גינדי "הופכים חלום למציאות", לסרטון שהפיקו האולפנים האמריקאים לפני שנים אחדות תחת הכותרת "בונה עולם". האולפנים הגיבו בתדהמה נוכח הדמיון הרב בין הסרטונים, שעושים שימוש דומה באפקטים ובצבעי הירוק-אפור, והודיעו לסטודנט כי ישקלו את צעדיהם בנושא.
טפיחה לאגו

זו לא הפעם הראשונה, וסביר להניח שגם לא האחרונה, שמתגלה קמפיין זר הדומה באופן מחשיד לקמפיין מקומי, ושנוצר הרבה לפניו. הפרסומאים נוהגים לטעון כי "מוחות מבריקים חושבים דומה", אך מצד שני, הם מסתובבים לא מעט בתחרויות פרסום בעולם.

לעיתים רחוקות הביצה המקומית דווקא זוקפת ראש בגאווה

כשמקרה דומה מתרחש הפוך: ראו ערך קמפיין עולמי לקוקה קולה, ששודר במסגרת הסופרבול עתיר הרייטינג והיה זהה כמעט לחלוטין לקמפיין המקומי של יטבתה, שנולד שנים לפניו.

נוכח ניסיון העבר, נראה כי הצד ממנו הועתקה לכאורה הפרסומת לרוב אינו נוקט בצעדים, ומסתפק בבאזז שנוצר ובטפיחה לאגו.

"מעורר תחושה לא נוחה"

עו"ד ליאור להב, מומחה לדיני קניין רוחני וליטיגציה מסחרית, מסביר כי "חוק זכויות יוצרים מ- 2007 מקנה הגנה ל'יצירה דרמטית', לרבות מחזה, יצירה קולנועית, יצירה דרמטית-מוזיקלית, יצירת מחול ופנטומימה".

בנוגע לגינדי, אומר להב כי "הדמיון הבולט בין הסרטים אכן מעורר תחושה לא נוחה". לדבריו, החוק מקנה הגנה למי שמפר בתום לב זכות יוצרים או זכות מוסרית, מבלי שידע זאת - ובמקרה כזה הוא לא יחוייב לשלם פיצויים. "ייתכן שהגנה מעין זו תעמוד לחברת גינדי אם תוגש נגדה תביעה", סבור להב, שמוסיף: "אולם ספק אם תעמוד למשרד הפרסום שלהם".

גורמים בגינדי מציינים כי מעולם לא ראו את הקמפיין הזר עד לרגע חשיפתו בתקשורת. בחברת גינדי סירבו להגיב על העניין בצורה רשמית.

חברת קידום המכירות סופר פוש מבית פובליסיס האחראית לסרטון מסרה בתגובה כי "לסופר פוש ישנן 1,750 חברות על פני 5 יבשות ב-127 מדינות. אנשי הקריאייטיב של סופר-פוש מסתובבים ברחבי העולם כדי להיחשף לרעיונות חדשים ולקבל השראה מאלפי פרויקטים שנעשים בעולם. כמו כן, צוות המדענות של החברה מחפש באופן תמידי ובכל מקורות המידע מחקרים ופרויקטים, המהווים מקורות השראה והשפעה. יתר על כן, פרויקטים שונים של סופר פוש מהווים בסיס השראה לפעילות חווייתית לחברות אחרות ברחבי העולם".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->