צוקרברג: "פייסבוק לא בונה סלולרי"

רבים האמינו כי האירוע של פייסבוק יבשר על הגעת השקת המכשיר הסלולרי שלה, אך צוקרברג פתח את ההרצאה ואמר: "אנחנו לא נכנסים לתחום הזה, זו לא המטרה שלנו". מטרת האירוע היתה להשיק את השיפורים באפליקצייה הסלולרית של פייסבוק, בה משתמשים 200 מיליון איש

nrg מעריב | 3/11/2010 20:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, עמד לפני מספר רגעים על בימת האירוע של פייסבוק במטה החברה בפאלו אלטו, קליפורניה, והודיע: "אנחנו לא בונים סלולרי".

צוקרברג התייחס לשמועות ברשת כי בכוונת פייסבוק לבנות מכשיר סלולרי, ואמר כי הם חסרות כל בסיס: "אנחנו חברת תוכנה, ומטרתנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים - באייפון, באנדרואיד ובבלאק ברי. לבנות סלולרי לא יעזור לנו להשיג את מטרתנו".

לאחר שסיים להסביר מה פייסבוק לא עושה, הסביר צוקרברג לשם מה כונסה מסיבת העיתונאים. הנושא הראשון הוא התאמת פלטפורמת הפייסבוק לסמארטפונים: צוקרברג וחבריו שנאמו סיפרו כי מספר המשתמשים באפליקציה של פייסבוק בסמארטפון שולש והגיע ל-200 מיליון. זוהי האפליקציה הפופולרית ביותר בעולם, ושנייה רק לגלישה ברשת האינטרנט עצמה.

השיפור הראשון שעלה באירוע הוא ה-"single sign on". הכוונה היא כי פייסבוק מעדכנת את אפליקציית הסמארטפון שלה,והיא תבטל את הצורך להיכנס, או אפילו להירשם, כאשר מגיעים לאתר או אפליקציה שדורשת רישום בכניסה. המשתמש יוכל פשוט ללחוץ על כפתור ה-Login הכחול של פייסבוק, ובכך סיים להיכנס לאפליקציה.

באירוע נתנו כדוגמה את אפליקציית גרופון, שנותנת למשתמש בכל יום קופון הנחה לרשת מסוימת. עד עתה דרשה האפליקציה להרשם, אך מעתה כל מה שיצטרך המשתמש שמעוניין לקבל את הקופון הוא ללחוץ על כפתור ה-login הכחול, ובכל הוא מסיים את תהליך הרשימה. השיפור בהחלט יחסוך זמן רב ותסכול, אשר מוכר לכל משתמש כאשר הוא עובר משירות אחד לאחר בסמארטפון.
AP
מארק צוקרברג. לא בונה סלולרי AP
האח הגדול במלוא הדרו

מעבר לנושא ה-login, התרכזו האירוע בנושא המיקום. בפייסבוק טוענים כי סלולר ומיקום הולכים יד ביד, ולכן הם עובדים במרץ על כל נושא המיקום. אפליקציית המיקום, Places, בפייסבוק הייתה די בסיסית עד כהף והסתכמה פחות או יותר באפשרות המשתמש למסור את מיקומו על גבי המפה. כעת, נושא המיקום השתנה מקצה לקצה. כעת נוכל לדווח לחברינו היכן אנחנו, אך גם נוכל לראות מי קרוב אלינו יותר ופחות, ולתייג עוד אנשים שאיתנו.

אך השיפור הגדול ביותר הוא העובדה כי פייסבוק נכנסה לשיתוף פעולה עם כל שאר שירותי המיקום, כגון פורסקוור הפופולרית בארה"ב. כל השירותים הללו ישתפו פעולה ויצרו מפה מפורטת של המשתמשים ומיקומם.

בנוסף, פייסבוק תאפשר לבתי העסק לנהל

"דו שיח" עם הלקוח. עם עד כה התקשורת היתה חד כיוונית, מעתה יוכל בית העסק לשלוח למשתמש עדכונים על מבצעים ולהציע מוצרים חדשים. בנוסף, נראה כי זה הסוף לכרטיסי הניקוב, שמאפשרים לקבל (לדוגמה) כוס קפה חינם על כל 10 רכישות בהן ניקב הלקוח את הכרטיס. מעתה - הכל בסמארטפון: הלקוח יראה את המכשיר למוכר, ויקבל את כוס הקפה שלו.

בפייסבוק המשיכו להרחיב על נושא הקופונים והתקשורת בין בתי העסק ללקוחות, על המבצעים וההנחות. אך כל אדם סביר יעלה בדעתו כי קיימת בעיה בכך שכל משתמש נמצא במעקב מתמיד על ידי המכשיר שבכיסו, ויש לקחת בחשבון כי יש מחיר לקופונים ולמבצעים שמוצעים על ידי פייסבוק, והמחיר במקרה זה הוא פגיעה בפרטיות - מחיר גבוה למדי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->