פני העתיד: אדם מכיר את עצמו - אך הרשת תעשה זאת טוב יותר
כל התהליכים העכשוויים מעידים על כך שהאינטרנט הופך למותאם אישי; בעתיד הוא יוכל למצוא לנו את חופשת החלומות וגם את האהבה המושלמת, אחרי הכל הוא יידע הכי טוב מה מתאים לנו - אפילו בלי שנגיד
אם השימוש הראשוני בו היה חיפוש מידע או שימוש בדואר אלקטרוני, כיום משמש האינטרנט גם כפלטפורמה לביצוע קניות, לתכנון החופשה, לניהול חשבון הבנק, לתקשורת עם חברים ולצפייה בסרטים. חלק מאתרי האינטרנט הפכו מאתרים המשווקים את הארגון לאתרים שהם עסקים בפני עצמם, ומחייבים שיווק.
מי שנטל חלק מרכזי בשינוי הזה הוא הטלפון הסלולרי. היו אלה המגבלות של המכשיר בראשית דרכו, שחייבו ארגונים להבין שאתרי אינטרנט רגילים לא יכולים לתת מענה לגלישה הסלולרית, וכי יש לפתח אינטראקציה שונה וייעודית לגולש הסלולרי.
השינוי המשיך עם פריחתן של הרשתות החברתיות.
כל התהליכים העכשוויים מנבאים שהאינטרנט עתיד להפוך אישי. אתרים שונים "לומדים" כבר היום להכיר את קהל הגולשים: הם מאפיינים את המשתמש בהתאם להעדפות ולסדרי העדיפות שלו, הם בודקים באילו אתרים ביקר ובאילו שהה זמן ממושך, על אילו תוצאות חיפוש הקליק, ואפילו מה הוא כותב ברשתות החברתיות.
את המידע הזה, אוספים הגופים המסחריים ומציעים לבעלי אתרים לפרסם לקבוצת גולשים מסוג מסוים את המוצרים הספציפיים שיתאימו לה. כבר היום, סוכנויות התיירות מציעות לנו חופשות מותאמות אישית, בהתבסס על רכישות העבר.
אך המערכות העתידיות אף ידעו לנתח מראש את המבנה המשפחתי שלנו, וגם ידעו לאיזו אוכלוסייה אנחנו שייכים, ויציעו לנו חופשה בהסתמך על האתרים בהם חיפשנו מידע ובהתבסס על התגובות שפרסמנו בפורומים, בבלוגים ובטוויטר על חופשתנו האחרונה.
ההיכרות של מערכת האינטרנט עמנו עשויה להגיע לדרגת אינטימיות כה גבוהה - עד שבאתרי היכרויות כבר לא נצטרך להגדיר מה אנחנו מחפשים. המנוע כבר יידע את זה מראש - אולי אפילו טוב יותר מאיתנו.
רמי גור הוא מומחה אינטרנט במטריקס ואודי אילון הוא מנהל מרכז התמחות אינטרנט בחברה