פני העתיד: אדם מכיר את עצמו - אך הרשת תעשה זאת טוב יותר

כל התהליכים העכשוויים מעידים על כך שהאינטרנט הופך למותאם אישי; בעתיד הוא יוכל למצוא לנו את חופשת החלומות וגם את האהבה המושלמת, אחרי הכל הוא יידע הכי טוב מה מתאים לנו - אפילו בלי שנגיד

רמי גור ואודי אילון | 4/11/2010 15:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רוב האנשים רואים באינטרנט עוד ערוץ תקשורת. אלא שבדומה לטלפון, שהפך עם הזמן מערוץ לתשתית, המאפשרת מגוון רחב של פעולות - משיחה ועד שליחת פקס, גם האינטרנט הפך לפלטפורמה רחבה. ב-20 השנה האחרונות עשה האינטרנט כברת דרך ארוכה - ממידע מוגבל וקישור איטי לעולם שנע בקצב מטורף ומכיל כמויות עצומות של תוכן.

אם השימוש הראשוני בו היה חיפוש מידע או שימוש בדואר אלקטרוני, כיום משמש האינטרנט גם כפלטפורמה לביצוע קניות, לתכנון החופשה, לניהול חשבון הבנק, לתקשורת עם חברים ולצפייה בסרטים. חלק מאתרי האינטרנט הפכו מאתרים המשווקים את הארגון לאתרים שהם עסקים בפני עצמם, ומחייבים שיווק.
הסלולר והרשתות הובילו שינוי

מי שנטל חלק מרכזי בשינוי הזה הוא הטלפון הסלולרי. היו אלה המגבלות של המכשיר בראשית דרכו, שחייבו ארגונים להבין שאתרי אינטרנט רגילים לא יכולים לתת מענה לגלישה הסלולרית, וכי יש לפתח אינטראקציה שונה וייעודית לגולש הסלולרי.

השינוי המשיך עם פריחתן של הרשתות החברתיות.

גם כאן נפתחה בפני הארגון נקודת מפגש חדשה עם הצרכנים - גם הפעם תוך שינוי התנאים הברורים והמוכרים. האינטראקציה שוב איננה חד-כיוונית מהאתר לגולש, אלא פועלת בשני הכיוונים, לעיתים אף ביוזמתו של המשתמש, ולארגונים ברור כי מדובר באזור בו התקשורת ודרכי ההשפעה הן אחרות.

היכרות אינטימית

כל התהליכים העכשוויים מנבאים שהאינטרנט עתיד להפוך אישי. אתרים שונים "לומדים" כבר היום להכיר את קהל הגולשים: הם מאפיינים את המשתמש בהתאם להעדפות ולסדרי העדיפות שלו, הם בודקים באילו אתרים ביקר ובאילו שהה זמן ממושך, על אילו תוצאות חיפוש הקליק, ואפילו מה הוא כותב ברשתות החברתיות.

את המידע הזה, אוספים הגופים המסחריים ומציעים לבעלי אתרים לפרסם לקבוצת גולשים מסוג מסוים את המוצרים הספציפיים שיתאימו לה. כבר היום, סוכנויות התיירות מציעות לנו חופשות מותאמות אישית, בהתבסס על רכישות העבר.

אך המערכות העתידיות אף ידעו לנתח מראש את המבנה המשפחתי שלנו, וגם ידעו לאיזו אוכלוסייה אנחנו שייכים, ויציעו לנו חופשה בהסתמך על האתרים בהם חיפשנו מידע ובהתבסס על התגובות שפרסמנו בפורומים, בבלוגים ובטוויטר על חופשתנו האחרונה.

ההיכרות של מערכת האינטרנט עמנו עשויה להגיע לדרגת אינטימיות כה גבוהה - עד שבאתרי היכרויות כבר לא נצטרך להגדיר מה אנחנו מחפשים. המנוע כבר יידע את זה מראש - אולי אפילו טוב יותר מאיתנו.

רמי גור הוא מומחה אינטרנט במטריקס ואודי אילון הוא מנהל מרכז התמחות אינטרנט בחברה

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->