משרד התחבורה בודק התעניינות המגזר הפרטי בפרויקט הרכבת לאילת
פרסם RFI, שמטרתו לבחון את ההתעניינות ואת היכולת של הסקטור הפרטי לסלול קו רכבת לאילת. במשרד מעריכים: מספר הנוסעים בקו יגיע ליותר מ-3.5 מיליון איש בשנה
הקו לאילת כולל על פי התכנון מסילת ברזל כפולה באורך של כ-170 קילומטר מצין ועד אילת. תוואי המסלול כולל 63 גשרים באורך של 4.5 קילומטרים, ו-5 מנהרות באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.
בתוואי המסילה תפעל רכבת מהירה תל אביב-באר שבע-אילת, וכן רכבת מאספת שתעבור דרך 8 תחנות חדשות לאורך התוואי, בסמוך ליישובי הערבה (התחנות יוקמו בחצבה, מרכז ספיר, פראן, יהל, יוטבתה, תמנע, שחורת ואילת). זמן הנסיעה המוערך מתל אביב לאילת לא יעלה על שעתיים וחצי.
נציין כי שר התחבורה מקדם
את הפרויקט במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל", שצפויה לחבר את המדינה באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. במסגרת התוכנית הוקצו כ-2.5 מיליארד שקל לתכנון כבישים ופרויקטים מסילתיים, ובהם גם מסילת הרכבת לאילת. נציין כי עלות התוכנית נאמדת ב-27.5 מיליארד שקל.
מבדיקות כלכליות שערך אגף תכנון כלכלי במשרד התחבורה עולה, כי תנועת הנוסעים לאילת מסתכמת כיום בכ-8 מיליון נוסעים בשנה. על פי התחזיות צפוי מספר הנוסעים ברכבת להגיע ליותר מ-3.5 מיליון נוסעים בשנה.
מסילת הרכבת לאילת תשמש גם להובלת מטענים מנמל אילת ישירות למרכז הארץ. מדובר במטענים של כימיקלים ודשנים שישונעו מאזור הנגב וים המלח ישירות לנמל אילת בדרכם לחו"ל, וכן בכלי רכב מיובאים המשונעים כיום באמצעות משאיות. על פי נתוני המשרד, תנועת המטענים מאילת ואליה מסתכמת כיום בכ-2.5 מיליון טון כימיקלים וכן בכ-140 אלף כלי רכב בשנה.