המועצה לצרכנות: 70 אלף תלונות הוגשו השנה - עלייה של 4%

מנתונים שמפרסמת המועצה עולה כי הצרכן הישראל היה פחות מרוצה בשנת 2010 מאשר ב-2009. מרבית התלונות נגעו לתחום התקשורת. עלייה של 53% במספר הפניות הנוגעות לפרטנר ושל 80% בפניות בתחום האינטרנט על שירותי הוט

נועה אורון | 29/12/2010 15:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הצרכן הישראלי היה פחות מרוצה בשנת 2010. על פי דוח שנתי שפרסמה המועצה לצרכנות, התקבלו השנה במועצה כ-70 אלף פניות - עלייה של 4% במספר התלונות ביחס ל-2009.

רוב התלונות נגעו לתחום התקשורת, ה"מוביל" בכמות התלונות ב-4 השנים האחרונות. בתוך כך נרשמה עלייה של 53% במספר התלונות על חברת פרטנר בהשוואה לשנה שעברה. בפלאפון נרשמה עלייה של 25% בתלונות, ובסלקום - גידול של 14%.

צרכנים רבים התלוננו על הקושי לבטל עסקאות ולעזוב את חברות הסלולר. אחרים התלוננו על הבטחות שניתנו על ידי נציגי השירות, אך לא התקיימו בפועל בחיובים. תלונות רבות נגעו להסכמים ארוכים וסבוכים, שימוש בחתימה אלקטרונית בלבד או חיוב בגין שירותים שלא ביקשו הצרכנים.

יש לציין בהקשר זה, כי משרד התקשורת פרסם לאחרונה רשימה של 16 תיקונים בתחום הסלולר, הנוגעים לתחומים אלו, וצפויים להיכנס לתוקף במרץ 2011. בין התיקונים יחויבו החברות להוסיף טופס תנאים מקוצר לחוזים וכן לאפשר לצרכן לחסום שירותים. 
יח''צ
לקוח לא מרוצה יח''צ
תלונות דומות

בתחום האינטרנט נרשמה עלייה של 81% במתלוננים על שירותי חברת הוט (שרשמה גם עלייה של 62% במספר התלונות על שירותי הטלוויזיה שלה), בעוד עבור שירותי הטלוויזיה של yes נרשמה עלייה של 21% בכמות התלונות.

עוד בתחום האינטרנט: עלייה של 31% בתלונות על סמייל 012, לצד עלייה של 26% בשירותי נטויז'ן 013. בבזק, לעומת זאת, נרשמה עליה של 6% בלבד במספר התלונות. בדומה לתחום הסלולר, גם כאן רוב התלונות נגעו לסירוב לביטול עיסקה ולחיובים על שירות שלא הוזמן. במקרה של נטויז'ן ופרטנר נרשמו

גם עלייה של למעלה מ-200% בתלונות על שירותי הטלפון הקווי, שנגעו בעיקר לניתוקים תכופים ולאיכות ירודה של השירות.

תלונות רבות נוספות נגעו למכשירי חשמל, רהיטים וביגוד והנעלה, ואחריהם תיירות, מזון, בריאות ועוד. בתחום מכשירי החשמל נגעו תלונות רבות למטהרי מים ולמחשבים, ובתחום התחבורה התלוננו הצרכנים על עומס יתר ואיחורים בשירותי התחבורה הציבורית. ככלל, מרבית התלונות נגעו לאיכות השירות, הטעיית הצרכן או פגמים במוצר, ואחרות נגעו לסירוב ביטול עסקה, חיובים מיותרים ועוד.

הכי הרבה מתלוננים - בגבעתיים

העיר ממנה התקבל מספר התלונות הרב ביותר ביחס למספר התושבים היא גבעתיים, שאחוז הגימלאים בה הוא השלישי בגובהו בישראל. ערים נוספות מהן התקבלו תלונות רבות הן רמת גן, מודיעין, כפר סבא ותל אביב. ממבשרת ציון הגיע מספר התלונות הנמוך ביותר ביחס למספר התושבים.

"מספר התלונות הגבוה מעיד כי זכויות הצרכנים טרם הופנמו על ידי בעלי עסקים רבים מדי בישראל", טוען מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, "מציאות זו הולידה את הצורך בחידושי חקיקה ורגולציה, שתעגן את זכויות הצרכנים בנורמות שיש בצידן סנקציות למפר אותן". 

עם זאת, יש לציין, כי רמת האכיפה של חוקים למען הצרכן בישראל נמוכה ביחס לשאר מדינות העולם, בעיקר בנוגע לעסקים בינוניים, זאת על אף הקמת הרשות לסחר הוגן בשנה החולפת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->