שופרסל מתקפלת: תו הזהב חוזר למשביר לצרכן

בעקבות הצהרותיו של רמי שביט כי יקים רשת סופרמרקטים מתחרה - החליטה שופרסל, מנפיקת התו, לעצור את השימוש בו במשביר. לאחרונה הגיעו הרשתות להבנה ואפשרו את השימוש בתו במשביר למשך שנה

נורית קדוש | 12/1/2011 8:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שופרסל תותיר את המשביר הצרכן כאחת מרשתות הלווין של תו הזהב - כך נודע למעריב עסקים. ברשת הקמעונאות החליטו לפני כחודשיים להוציא את המשביר מרשימת הרשתות שבהן ניתן לשלם בתווי הקנייה המונפקים על ידה.

החלטתה של שופרסל להוציא את המשביר החדש לצרכן מרשימת רשתות הלווין התקבלה על רקע כניסתה הצפויה של קבוצת המשביר לצרכן לתחום המזון באמצעות הקמת רשת סופרמרקטים שתתחרה בשופרסל. החלטה זו זכתה לתגובה חריפה מצד קבוצת המשביר, שאף ציינה באותם ימים כי הדבר יגרום לה נזק כלכלי וכי יש בכוונתה לבחון אם אין בהחלטה הראשונית של שופרסל בעיה משפטית של הגבלים עסקיים.

על פי ההערכות, זו הסיבה שגרמה לשופרסל לחזור בה מהחלטתה ולהגיע בשבועות האחרונים להבנות עם המשביר לצרכן, שלפיהן ההתקשרות בין הצדדים תימשך עוד שנה לפחות. הרשות להגבלים עסקיים אף הגישה לפני כשנה כתב אישום נגד שופרסל ומנהליה אפי רוזנהויז ואלי גידור לאחר שהרשת לא קיימה את התנאים שנקבעו לה במסגרת המיזוג עם קלאבמרקט. בשופרסל סירבו להגיב לדברים.

על פי ההערכות, המשביר לצרכן סולקת בסניפיה תווי קנייה בסך עשרות מיליוני שקלים בשנה. המשביר חברה לשופרסל ולרבוע כחול כמנפיקות תווים לאחר שבעבר, כשהיתה תחת בעלות קו אופ רבוע כחול, הנפיקה באופן עצמאי תו קנייה שבוטל בעקבות הוראת הממונה על ההגבלים העסקיים. כזכור, לפני כשנה הכריזה המשביר על כניסתה לשוק המזון.

לפי תוכניות הקבוצה, היא תחנוך ב-2012 רשת סופרמרקטים תחת השם "קוסט 365", שתמנה בשלב הראשון כ-20 סניפים בגודל 3,000-2,000 מ"ר. לקבוצה חוזים חתומים להקמת סניפים בנתניה, עפולה, אשקלון, קריית שמונה, ראשון לציון וערים נוספות ברחבי הארץ. ההערכות הן כי המשביר, שתשקיע בהקמת הרשת כ-50 מיליון דולר, הציבה לעצמה יעד מכירות שנתי בגובה 2 מיליארד שקל.
צילום: אביב חופי
שביט. תו הזהב חוזר למשביר לצרכן צילום: אביב חופי
עין תחת עין?

בעלי המשביר לצרכן, רמי שביט, הצהיר אז כי לאחר ששופרסל נכנסה לעולם האופנה באמצעות מותג "שירוקי" והציבה תחרות למשביר - גם המשביר תחדור לתחום הליבה של שופרסל. בהמשך מיתן שביט את דבריו וציין כי בכוונתו להגיע לנתח של כ-2 מיליארד שקל שאותם מגלגל שוק המזון, ולכן לשופרסל - שמגלגלת 11 מיליארד שקל בשנה - אין סיבה כלשהי לדאוג מכך.

תו

הזהב של שופרסל הוא התו הנמכר ביותר בישראל והוא ניתן למימוש בחנויות שופרסל ובנוסף בלמעלה מ-50 חברות נוספות, שביניהן קבוצת גולף, פוקס, קסטרו, סטימצקי, הום סנטר, שקם אלקטריק, אייס, גלי וביתילי. בשופרסל צירפו לאחרונה לתו את רשתות מנגו, פקטורי 54, גולברי ומגה ספורט. לצד תו הזהב של שופרסל, קיים רב תו, שמנפיקה רשת רבוע כחול.

אלי דסה
רוזנהויז. הפסקה זמנית במלחמת התווים אלי דסה
מסתערים על ועדי העובדים

השנה צפויה לשתי הרשתות תחרות בזירת התווים, שכן רמי לוי צפוי אף הוא להנפיק תווי קנייה, שימכרו לוועדי עובדים בחברות כמתנה לעובדי החברה לקראת חג הפסח. לוי כבר הנפיק תווי קנייה בעבר, אך השנה צפויה להירשם עלייה משמעותית בחשיפתם לנוכח הגדלת סכום התווים שיונפקו ובזכות החדירה לעולם ועדי העובדים, הצפוי לרכוש לקראת פסח תווי שי בסך כולל של כ-750 מיליון שקל, המהווים 30% מהיקף שוק השי לחג.

מסקר שערכה חברת ועדים - המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים - עולה כי 1.4 מיליון עובדים יקבלו השנה שי בפסח בהיקף כולל של 2.5 מיליארד שקלים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->