הפיצוי של בזק על התקלה: שבוע שיחות חינם לסלולר
בעקבות התקלה הארצית שפגעה אתמול בכ-50% מלקוחות החברה, תעניק בזק הטבה לכלל לקוחותיה הכוללת 1,000 דקות שיחה חינם מהטלפון הנייח למספרים ניידים למשך שבוע. את ההטבה ניתן יהיה לנצל החל מיום ראשון הקרוב. מנכ"ל בזק הבטיח כי החברה תפיק את המסקנות הנדרשות מהאירוע וכי "תמשיך לעשות כל שניתן כדי לשמור על האיכות והאמינות של בזק"
את ההטבה ניתן יהיה לנצל החל מיום ראשון הקרוב, ה-30.1.11, ועד מוצאי שבת, ה-5.2.11. בחברה מבהירים כי אין צורך בהרשמה לקבלת ההטבה והיא מופעלת באופן אוטומטי לכלל המנויים, אך מומלץ לעיין בתקנון ההטבה הנמצא באתר בזק.
אבי גבאי, מנכ"ל בזק, אמר בתגובה: "ב-24 השעות האחרונות מאז סיום התקלה עסקנו בעיקר בתחקור וייזום פעולות למניעת תקלות ברשת, אך כיוון שמדובר בתקלה ארצית מאוד חריגה, החלטנו גם להעניק הטבה משמעותית לכלל לקוחותינו".
"אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה, ומבטיחים שאנו עושים, ונמשיך לעשות, כל שניתן כדי לשמור על האיכות והאמינות של הרשת שלנו, ונפיק את כל המסקנות הנדרשות מהאירוע אתמול", הוסיף גבאי.
שעות ספורות לאחר שתוקנה התקלה, כבר הגיעו התביעות הייצוגיות. משרד עוה"ד מלכא, ליבוביץ, שער, המתמחה במיסוי ונדל"ן, הודיע כי יגיש הבוקר (ד') לביהמ"ש המחוזי בנצרת תביעה ייצוגית בסך 50 מיליון שקל נגד בזק בשל התקלה שניתקה היום את לקוחות החברה במרבית אזורי הארץ.
לדברי עו"ד אבישי מלכא, שותף בכיר במשרד, "הנזק האדיר שנגרם למשרד הוא לא יתואר. לקוחות רבים שלנו לא הצליחו להשיג אותנו במשך 6
"אנחנו לא מקבלים את המצב שנגרם", הוסיף מלכא ואמר כי "המשרד תובע פיצוי בעבור הנזק התדמיתי שנגרם לו. בנוסף, אנו קוראים למי שספג נזקים דומים להצטרף אלינו לתביעה ולדרוש את המגיע לו".
נציין כי התקלה שנמשכה אתמול למעלה מ-4 שעות, פגעה בכמחצית מקווי בזק וגרמה לקשיים בתקשורת, בעיקר מהתקשרות מטלפון בזק לרשתות אחרות. בתחילה נמסר מהחברה כי מקור התקלה ברשת החדשה, ה-NGN, אולם לאחר מכן נודע כי מדובר בבעיית חיבור לאחד המתגים של החברה.
לבזק כ-2.8 מיליון קווי טלפון - למעלה מ-80% משוק התקשורת הנייחת. עם זאת, חלקה בשוק הולך ונשחק כתוצאה מתחרות מצד הוט וחברות אחרות, המספקות שירותי טלפון על רשת האינטרנט. בשנתיים האחרונות עוסקת בזק בשדרוג רשת הטלפונים שלה ובהחלפת הטכנולוגיה עליה מבוססים שירותיה. כמו כן, נחשבת בזק לרשת התקשורת האמינה ביותר במדינה, ולא ידוע על תקלה בהיקף כזה בעשור האחרון.
נזכיר, כי בתחילת דצמבר האחרון שיבשה תקלה ארצית את שירותיה של חברת הסלולר סלקום, כתוצאה מתקלה שאירעה בעת פעולות לשדרוג הרשת. מקור התקלה בסלקום לא התגלה עד היום, למרות שהיא תוקנה בתוך מספר שעות.
הנהלת סלקום התנצלה בזמנו על התקלה, והודיעה כי החברה תעניק החזר מלא ל-3.3 מיליון לקוחותיה על כל השיחות ו-SMS שערכו החל מיום חמישי ה-25 בנובמבר ועד ב-1 בדצמבר.