נתניהו על מחירי הדלק: "נקבל החלטה אחראית ולא פופוליסטית"

בפתח ישיבת הליכוד התייחס ראש הממשלה להודעתו כי יפחית את מחירי הדלק, והצהיר כי הוא מקיים סדרת התייעצויות על מנת להגיע להחלטה הנכונה והאחראית. "ישראל היא אי של יציבות. כפי שצלחנו את המשבר - נצליח להתמודד עם האתגר הכלכלי המצפה לנו"

מיה בנגל | 7/2/2011 16:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הליכוד להודעתו כי יפחית את מחירי הדלק, ואמר כי הוא מקיים סדרת התייעצויות על מנת להגיע להחלטה הנכונה והאחראית. "נחליט החלטה אחראית ולא פופוליסטית. אין דבר קל יותר מלקבל החלטה פופוליסטית".

לגל ההתייקרויות במשק (מחירי הדלק, הלחם והדירות), ואמר לדבריו, "ישראל מהווה אי של יציבות כלכלית בים הרועש מסביבנו", אבל כפי שהצלחנו לצלוח את המשבר העולמי, אני מקווה שנצליח להתמודד עם האתגר הכלכלי שמצפה לנו", אמר ראש הממשלה.

במהלך הדיון תקף ח"כ דני דנון (ליכוד) את שר האוצר, יובל שטייניץ: "אתה חייב לרדת מהאולימפוס. הציבור  זועק ואתה לא שומע, אנחנו מדברים בשם העם ואתה עדיין לא שומע". ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "בקצב הזה אתה לא תהיה ראש הממשלה".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, אמר במהלך הדיונים: "שר האוצר זה תפקיד קשה ולא פופולרי, אבל כל דבר צריך להיעשות בהיגיון ובאיזון. כשביצעתי רפורמה במס ב-2002, הורדתי מס הכנסה בצורה דרמטית ואיזנתי זאת על ידי הטלת מס על הבורסה, כך שבעלי ההון נשאו בנטל".

"לא יכול להיות שמיד אחרי שמתקיים דיון אצל ראש הממשלה על העלאת מחירי הדלק, מעלים את מחיר הלחם", הוסיף השר שלום. "הבחירות הן עוד שנתיים וחצי ואנחנו רוצים לנצח גם את הבחירות הבאות. יש תחושה קשה. פעילים אומרים שלא יצביעו עבור הליכוד, אבל יש זמן. אפשר לשנות. יש להוביל למדיניות מאוזנת שתביא גם להצלחה בקלפי וגם להצלחה כלכלית".

נזכיר, כי לאחרונה זינקו מחירי הדלק לשיא של כל הזמנים - 7.26 שקלים, בעיקר על רקע העלאה של מס הבלו.

בשבוע שעבר, לאור המחאה הציבורית הנרחבת, הודיע ראש הממשלה כי יפעל יחד עם שר האוצר ונגיד בנק ישראללמציאת חלופות שונות להפחתת מחירי הדלק.  בין החלופות שנבחנות: העלאה נוספת של יותר מ-10% במחירי הסיגריות והמשקאות החריפים, קיצוץ תקציבי רוחבי של כ-2 מיליארד שקל והעלאת המע"מ בחצי אחוז מה שיגרום לגידול בהכנסות של 2 מיליארד שקל בשנה ויקזז את הצורך בעליית מס הבלו על הדלק.

הצעה נוספת היא דחיית השלב הבא ברפורמה של מס הכנסה שצפויה בתחילת 2012 (הפחתת מס שולי ומס החברות בעלות של כ-2.5 מיליארד שקל). אולם, נכון לעכשיו, ראש הממשלה מתנגד לחלופה זו (הצפויה להביא לחיסכון של מיליארד שקל), ונחוש להמשיך ברפורמה הרב-שנתית במס הכנסה על פי התכנון המקורי.

במקביל מציעים מומחים שונים להפחית את מחיר הדלק באמצעות שילוב של שני צעדים: הפחתה חלקית של מס הבלו על הדלק והקטנת מרווחי השיווק של חברות הדלק. כיום, מרווחי השיווק בישראל הם מהגבוהים בעולם ומגיעים ל-13.1% ממחיר הדלק, לעומת 8.5% במדינות גוש היורו, 5.2% בבריטניה, 7.7% בגרמניה ו-7.8% בצרפת. נציין, כי הפחתת המחיר לצרכן בשילוב של שני הצעדים תאפשר לממשלה לבצע את ההפחתה בעלות נמוכה יותר לקופת המדינה.
פלאש 90
נתניהו. ''נחליט החלטה אחראית ולא פופוליסטית'' פלאש 90
שטייניץ מתנגד

נציין, כי שר האוצר הביע אתמול התנגדות להפחתת היטל הבלו המהווה את הגורם העיקרי בייקור מחירי הדלק לצרכן. "למרות שעליות המחירים מציקות ומכבידות, הממשלה לא תוכל לתת סובסידיות או הנחות במסים בכל פעם שהמחירים יעלו או יירדו. העברנו כבר תקציב דו-שנתי בכנסת, תקציב
טוב. לא נוכל בשנתיים

הקרובות לפרוץ את מסגרות התקציב ולשנות מדיניות כלכלית. זה לא יהיה נכון לעשות", אמר שטייניץ בכנס הרצליה.

לדבריו, "הדרך הנכונה להתמודד עם המצב כדי להקל על הציבור היא בתחום ריווח מדרגות המס שמביא להכנסה פנויה גדולה יותר".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->