קופמן נגד מפעל הפיס: מטעה את הציבור בהגרלות חיש גד

פרשן הספורט הגיש תביעה בסך 3 מיליארד שקל ובקשה להכיר בה כייצוגית ; הטענה: כרטיסי ההגרלה עומדים למכירה גם לאחר שקטן או נשלל הסיכוי לזכות בפרס כלשהו, וזאת ללא ידיעת הציבור

ענת שיחור-אהרונסון | 9/3/2011 13:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העיתונאי ופרשן הספורט רון קופמן הגיש הבוקר (ד') תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית נגד מפעל הפיס בסכום של למעלה מ-3 מיליארד שקל. קופמן טוען כי מפעל הפיס אינו מפרסם ברבים את מספר הפרסים שהוא מחלק בהגרלות חיש גד וחיש גד אלקטרוני, ולכן הציבור אינו יודע יודע מה הסיכוי לזכייה.

בכתב התביעה, שהושג באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, נטען כי כרטיסי ההגרלה שהופקו באותה סדרה, עומדים למכירה גם לאחר שקטן או נשלל לחלוטין הסיכוי לזכות בפרס כלשהו. מספר הכרטיסים בכל סדרה עומד על מיליונים והתקופה בה נמכרים כרטיסי ההגרלות היא ארוכה למדי, ויכולה להימשך גם חצי שנה. כתוצאה מכך, טוען קופמן, קיים סיכוי רב כי משתתף בהגרלה יקנה כרטיס כאשר סיכוייו לזכייה
אפסיים, כיוון שהפרסים באותה סדרה חולקו כבר.

עוד נטען, כי במקום שסיכויי הזכייה בפרס כלשהו בהגרלות יהיו שוויוניים ובלתי מושפעים מגורמים חיצוניים, הם מושפעים בצורה דרמטית מכמות הפרסים ששולמו עד אותה עת - עובדה שאינה נמסרת לציבור ואינה מפורסמת על ידי מפעל הפיס. כך למעשה, קיים בהגרלות אלה תנאי מהותי המשפיע על הסיכוי לזכות, שאינו מובא לידיעת הציבור. 

קופמן טוען בבקשה לייצוגית, כי שיטת פעולה זו מנוגדת לנהוג במדינות אחרות, בהן קיימות הגרלות דומות. שם מציגים לציבור הגופים המנהלים את ההגרלות - בהודעות המתעדכנות באופן תדיר ואף מדי יום - את מספר הזכיות בפרסים השונים.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה כי טרם קיבלו את כתב התביעה.
צילום: יחצ לפמ
קופמן. לא רק נגד חברות הסלולר, גם נגד מפעל הפיס צילום: יחצ לפמ
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->