שקוף שזה בלוף: היצרנים מורידים את הצבע מהמשקאות

אמנם טרנד הבריאות הגביר את המודעות לכמות הסוכר במשקאות הממותקים, אך גם סייע ליצרניות; על המדפים ניתן למצוא בקבוקי משקאות חדשים וצלולים, שלמרות היעדר צבעם הם עתירי קלוריות

נורית קדוש | 8/7/2011 12:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
טרנד הבריאות, שהגביר את מודעות הציבור לכמות הסוכר והקלוריות הרבה במשקאות הממותקים, הביא את יצרניות המשקאות למצוא דרך לעקוף את המכשול: לפתח משקאות צבעוניים פחות. זאת במטרה להעניק לצרכן תחושה שמדובר במוצר טבעי יותר, הקרוב בהרכבו למים.

ראשונה היתה חברת המשקאות פריגת, שפיתחה כבר לפני כמה שנים את "צלול" - מיץ בצבע צלול יותר. מה שהסתתר מאחורי הצלילות הם 54 קלוריות לכוס קטנה (200 מ"ל) ו-14 גרם סוכר. למרות זאת, המוצר זכה להצלחה רבה ואף הוצג בתערוכת החדשנות "סיאל" בפריז. הדבר הוביל יצרניות נוספות להצטרף למגמת "הבהרת המשקאות".
 
ויטמינצ'יק שקוף
ויטמינצ'יק שקוף יחצ

השבוע הצטרפה גם חברת המשקאות יפאורה לטרנד השקוף. היא השיקה את המשקה "תפוזינה" בגרסה צלולה. גם במקרה זה הושם דגש על אלמנטים בריאותיים, כמו ביסוס המשקאות על חליטת מרווה וטעמי הדרים ועל חליטת נענע ולימונים, המוכרות מעולם חליטות התה הנחשבות לבריאות. כמו כן, ניכר היעדרם של חומרים משמרים וצבעי מאכל. אולם בפועל מכילה כוס קטנה של 200 מ"ל 58 קלוריות ו-14.6 גרם סוכר.

גם חליטת הצמחים שהשיקה פריגת בתחילת הקיץ מכילה 56 קלוריות לכוס ו-14 גרם סוכר. מדובר בשוק המציע מגוון רחב של מוצרים, שלמרות המראה הטבעי שלהם מכילים כמויות סוכר וקלוריות רבות, כמו המים בטעמים של שוופס ושל נביעות. האחרונה מכילה 30 קלוריות ו-3.8 גרם פחמימות לכוס, שמקורן בסוכר פירות.
גיוון למוצר הטבעי?

אחת מקטגוריות המשקאות הבעייתית ביותר מבחינה תדמיתית ואף תזונתית היא הסירופים הממותקים להכנת משקאות. כדי להתגבר על התדמית השלילית של הקטגוריה פיתחה אסם בעבר את "ויטמנצ'יק," הפונה לילדים ומציע את הסירופ הממותק בתוספת ויטמינים כערך מוסף שיעודד הורים לרכוש אותו. כעת עולה אסם שלב ומציעה את הסירופ הממותק ללא הצבע המאפיין, כך שהמראה של המשקה זהה למים רגילים.

גם האמירה של אסם, שלפיה מדובר בסירופ להכנת מים בטעמים ולא במיץ, יש בה כדי לייצר תחושה שמדובר במשקה בריא, אף שמדובר במשקה הממותק ועתיר הסוכר. על אריזת "ויטמינצ'יק שקוף" מצוין כי זה סירופ בעל מתיקות מעודנת להכנת משקה צלול בטעמים, ללא תוספת חומרים משמרים וצבעי מאכל ומועשר בויטמינים.

הצצה לערכים התזונתיים של המוצר מגלה

כי למרות הניסיון לעדן את המתיקות הרכיב המרכזי בסירופ הוא הסוכר ולאחריו בסדר יורד - מים, חומצת מאכל, חומרי טעם וריח וויטמינים. כל כוס משקה קטנה 200( מ"ל ( מכילה 39 קלוריות ו10- גרם סוכר. זאת לעומת 0.19 מיקרוגרם ויטמין בי 12.

הבעיה הכרוכה בצריכת המשקאות השקופים, כמו גם בצריכת כלל המשקאות הממותקים, אינה רק בקלוריות הרבות אלא בכמויות הסוכר שהגוף מתרגל אליהן ודורשן. חלק ניכר מצרכני המשקאות השקופים והצלולים הם צרכני המים, שטועים כשחושבים כי מדובר בגיוון למוצר הטבעי שניתן לצרוך בכמויות גדולות - כמו מים.

גם העובדה שלא מדובר בכמות משקה מדודה בפחית, אלא בבקבוקים משפחתיים או בסירופ להכנת עשרות כוסות, יש בה כדי להגדיל את הצריכה התורמת לגוף קלוריות רבות ללא ערך תזונתי. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->