הרכבת של סין מתעכבת
לא רק בישראל: יצרן הרכבות הסיני CNR גילה תקלה במערכת הבטיחות וביקש להחזיר 54 רכבות מהירות שסיפק
אך מסתבר כי החגיגה היתה מוקדמת: יצרן הרכבות, צ'יינה CNR, ביקש מחברת הרכבות הסינית להחזיר את 54 הרכבות המהירות שסיפק בשל תקלה במערכת הבטיחות האוטומטית, זאת לאחר שמיניסטריון הרכבות הורה להאט בצורה ניכרת את מהירות הרכבות ולא לנסוע במהירות של 350 ק"מ לשעה.
הדאגות ביחס לבטיחות הרכבות המהירות בסין גברה לאחר התנגשות שתי רכבות מהירות ב-23 ביולי. בתאונה זו נהרגו 40 איש. התאונה גררה אחריה ביקורת בתיקשורת הסינית על רמת הבטיחות
ברכבות בסין ודרישה לנקוט באמצעים מידיים כדי לטפל בבעיות הבטיחות ולהעמיד את האחראים בחברת הרכבות לדין. וון ג'יבאו, ראש ממשלת סין, הבטיח לפעול לשפר את הבטיחות ברכבות ולמצוא את האחראים לכשלי הבטיחות ולהדיחם מחברת הרכבות.

רכבות בסין. חזרה למפעל AP
לאחר כמה בדיקות, החליטה חברת הרכבות להפסיק את ההצטיידות ברכבות המהירות בשל התקלה החמורה במערכת העצירה האוטומטית שמונעת התנגשות. ביום ו' הודיע יצרן הרכבות המהירות שהוא מבקש שיוחזרו כל 54 מערכות הרכבות המהירות שסופקו בחודשים האחרונים כדי לתקן את מערכת העצירה האוטומטית. הטיפול ברכבות נועד לשפר את מערכת הבטיחות של הרכבות המהירות.