פייסבוק תנהל את מערכות היחסים שלכם
עדכון חדש שמשחררת פייסבוק יקבע על פי רמת האינטרקציה של המשתמשים, מהי מערכת היחסים ביניהם וכיצד יתקשרו
פייסבוק החליטה לעדכן את רשימות החברים של המשתמשים ולסדר אותן בצורה אוטומטית, בהתבסס על רמת הקשר בין המשתמש לחברו. השינוי, ששוחרר אתמול למספר מוגבל של משתמשים וימשיך להתפרש לכל הגולשים ברשת החברתית במהלך השבועיים הקרובים, יציע למשתמשים סידור אוטומטי של חבריהם.
הרשימות "החכמות" יווצרו בהתאם לרמת האינטרקציה בין המשתמשים ופייסבוק תנסה לנחש את מערכת היחסים שיש ביניהם. במידה וטועה, או במידה והמשתמש אינו מרוצה ממספר חברים הנמצאים ברשימה, תהיה לו אפשרות לערוך את הרשימות ידנית, בהתאם לראות עיניו. הרשימות החדשות יפתחו שתי אפשרויות חדשות עבור המשתמשים – הם יוכלו לבחור איזה תוכן יפורסם לרשימה מסויימות וכמו כן, יוכלו למיין את העדכונים המופיעים בדף הראשי כך שיציגו מידע רק מרשימות מסויימות ולא מכל חבריהם ברשת החברתית.
בנוסף לרשימות האוטומטיות
הרשימה השניה תהיה "מכרים", בה יוכל המשתמש לראות רק את העדכונים החשובים ביותר מחבריו והרשימה השלישית תהיה בעלת השם "מוגבל" – והחברים הנמצאים ברשימה זאת לא יוכלו לראות כלל את התוכן שהמשתמש מפרסם.
מצד אחד, אין ספק שהסידור האוטומטי של החברים אמור להקל עלינו משמעותית בהתמודדות עם שטף העדכונים שאנו מקבלים ברשת החברתית, אך מצד שני, מדוע יש צורך ברשימת חברים "מוגבלת"? אם אני לא רוצה שאנשים מסוימים יראו את העדכונים שלי בכלל, אז מדוע הם חברים שלי בפייסבוק?

בנוסף לרשימות, פייסבוק תנסה להמנע מלשלוח כמות גדולה של אימיילים למשתמשים. החברה החלה לשלוח לכלל משתמשיה הודעות שבהם מסבירה החברה כי כעת היא בוחנת תוסף חדש שימנע שליחת כמות גדולה של אימיילים על כל עדכון שנעשה ברשת ובמקום, תאחד את כל העדכונים שייתכן כי המשתמש פספס ותשלח לו "סיכום" אודותם.
נדמה כי לאחרונה פייסבוק "הולכת על קליפות ביצים" כשזה מגיע למשתמשים ומנסה לעשות ככל שביכולתה על מנת לחדש, לדאוג שיהיו מרוצים וכמובן שלא יערקו למתחרים.
מנהל המוצר בפייסבוק, בלייק רוס (Blake Ross), מכחיש את הטענה שפייסבוק הולכת בצעדיה של מתחרתה – גוגל פלוס. הוא מסביר כי פייסבוק גדלה בצורה משמעותית מבחינת כמות המשתמשים בה והחברה שמה לב כי ישנם משתמשים הנמנעים מלפרסם תכנים, מכיוון שחוששים ממי עלול לראות אותם.
הוא מוסיף כי קשה מאוד עבור המשתמש לנסות לדבר עם כל חבריו בבת אחת וכמובן קשה למצוא תוכן לפרסם שיהיה רלוונטי לכולם. המשתמשים מוסיפים לחשבון הפייסבוק שלהם את כל מי שהכירו אי פעם בחיים האמיתיים וזה עלול לשתק אותם ולמנוע מהם לפרסם תמונות, סטטוטים או כל הודעה אחרת. ציפיות החברה הן שברגע שהמשתמש יהיה בטוח מי מחבריו מקבל את התוכן שמפרסם, הוא ירגיש חופשי לפרסם יותר ממנו.
הכתבה פורסמה לראשונה באתר Newsgeek.