ייצוגית נגד פלאפון: גבתה תשלום על פתיחת מכשירים

לקוח התבקש לשלם 85 שקל עבור פתיחת מכשיר, לטענתו שלא כדין; כעת הוא מגיש תביעה ייצוגית על סך 15 מיליון שקל

אלפי שאולי | 25/9/2011 9:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לקוח פלאפון רכש טלפון סלולארי נעול, כך שאפשר לעשות בו שימוש רק באמצעות רשת פלאפון. לטענתו, כשביקש מן החברה לפתוח את הנעילה נאלץ לשלם עבור הפעולה 84.99 שקל. זאת שלא כדין ובניגוד לתנאי הרישיון של פלאפון.

לפיכך הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד פלאפון וביקש פיצוי של 15 מיליון שקל לכלל חברי הקבוצה או לחלופין פיצוי לטובת הציבור. בבקשה טען כי באמצעות נעילת המכשיר מתנה פלאפון את קבלת שירותיה באי קבלתו של שירות ממפעיל אחר, זאת בניגוד לקבוע בחוק התקשורת ולרשיונה, אשר אינם מתירים גביית כספים עבור פתיחת המכשיר.


פלאפון טענה, כי התניית מכירת המכשיר באי קבלת שירותים ממפעילים אחרים אינה אסורה על פי החוק או הרשיון, שכן שניהם מסדירים אך ורק מתן שירותי רשת סלולארית ולא מכוונים להסדרת שירותים אחרים.
 
בית פלאפון בגבעתיים
בית פלאפון בגבעתיים יח''צ

בנוסף, בינואר 2011 הוחל התיקון על גביית תשלום עבור פתיחת מכשיר לכן עד למועד זה מותר היה לה לנהוג כך. השופט יצחק ענבר קבע כי עמדת המבקש עדיפה על זו של פלאפון, שכן שלילת האפשרות להפעלת המכשיר ברשתות אחרות אלא בתמורה לתשלום יש בה התניה, ולו עקיפה, של מתן שירותי בזק (שירותי תקשורת טלפונית) מטעמה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים