טוויטר מקצרת את כתובות האינטרנט
החלה לפרוס את שירות קיצור הכתובות שלה לכל קישור המפורסם על גבי רשת המיקרובלוגינג
שירות קיצור הכתובות של טוויטר הושק ביוני כשמטרתו הייתה לקצר קישורים ארוכים, בעלי 19 תווים ומעלה אותם פרסמו המשתמשים. במידה ופורסם קישור משירות קיצור כתובות אחר, או לחילופין היה בעל פחות מ-19 תווים – הוא נשאר כמו שהוא. אתמול הודיעה טוויטר בבלוג הרשמי שלה כי תחל לקצר את כלל הקישורים בעזרת השירות הפרטי שלה, ללא קשר לאורכם.
שירות הקיצור לא יציג אוטומטית קישורים תחת כתובת t.co, אלא יתחשב באורכם. כך לדוגמה, במידה ומשתמש יכניס קישור של מעל ל-13 תווים – כשיפרסם אותו, יופיע החלק הראשון של הקישור עם שלוש נקודות המעידות על המשכו. לחילופין, במידה והמשתמש יקליד אתר בעל מספר נמוך של תווים, כגון facebook.com – הקישור יומר לכתובת t.co.
עוד מוסיפה טוויטר בבלוג, כי הסיבה בעקבותה החליטה להשתמש בשירות קיצור כתובות האינטרנט שלה לכלל הקישורים, נובעת מנסיון למנוע הפצת קישורים זדוניים על ידי שימוש בשירותי קיצור כתובות אחרים שאינם נותנים לחברה לסרוק אותם מפני מזיקים ונסיונות הונאה. אך הסיבה העיקרית בגללה ניתן להניח שטוויטר החליטת לכפות את השירות, היא על מנת לנתח את תעבורת האינטרנט היוצאת מקישורים אלה, בעזרת שירות האנליטיקס ששחררה החברה בספטמבר.
שירות האנליטיקס של טוויטר נועד להעניק נתונים מפורטים לבעלי אתרים על האפקטיביות של פעילותם, כגון איזה מידע הגולשים משתפים ממנו על גבי רשת המיקרובלוגינג וכיצד, איזו תנועה מגיעה לאתר ישירות מטוויטר וכיצד מתפקדים כפתורי ה-Tweet המוטמעים באתר עצמו כמו גם האם הגולשים באמת משתמשים בהם.
בעלות רשמית
בנוסף לכל אלה, טוויטר כעת מקבלת את הבעלות הרשמית על המושג "Tweet", שהיה שייך עד כה לחברת Twittad, המספקת שירותי הפצת פרסומות ברחבי האינטרנט. לאחר סכסוך שהיה בין השתיים בנושא, במסגרתו הגישה טוויטר כתב תביעה ואף חסמה את חשבון הטוויטר של החברה, הגיעו השתיים להסכם. במסגרתו, הסימן הרשום על המילה יועבר לרשותה של טוויטר ובתמורה זאת תבטל את התביעה גד חברת הפרסום ותאפשר לה גישה לחשבונם באתר.
הכתבה פורסמה לראשונה
באתר
.