המכה הכפולה של חברת סוני: תקלה ופריצה
סוני תחזיר למעבדות החברה 1.6 מיליון מסכי LCD שנמצאים בשימוש ברחבי העולם לאחר שגילתה תקלה הגורם למסך להתחמם ולהעלות עשן; בנוסף, נאלצת החברה להתמודד עם פריצה נוספת לחשבונות האון ליין של לקוחותיה
בהודעה רשמית שפרסם התאגיד היפני, הוא הזהיר כי שמונה דגמי LCD מסדרת ברוויה עלולים לסבול מהתחממות יתר, פליטת עשן והתכת חלקים, ועל כן המליץ על ריקול של 1.6 המכשירים ברחבי העולם.
הדגמים הבעייתיים הם Bravia KDL-40X5000, KDL-40X5050, KDL-40W5000, KDL-40V5000 KDL-40V3000. מספר הדגם מופיע בתווית בחלק האחורי של המכשיר.
על פי סוני, מקור התקלה הוא בשנאי ממיר שמשמש את האורות האחוריים של המכשיר. עד כה דווח על 11 מקרים, רק ביפן, שלא גרמו לנפגעים או לנזק לרכוש, אולם החלק הבעייתי נמכר גם במדינות אחרות ועל כן הוחלט על הריקול בתור צעד זהירות.
הלילה הודיעו
בסוני כי הם נאלצו להפסיק את פעילותם של קרוב ל-93 אלף חשבונות און ליין של לקוחות ברשתות המשחקים והבידור אחרי שזוהה ניסיון פריצה המוני באמצעות סיסמאות ומספרי זהות גנובים.
ראש מערך אבטחת המידע של סוני, פיליפ רייטינגר, מסר כי ההאקרים השיגו את הפרטים האישיים באמצעות מקור אחר ולא דרך הרשת של סוני. מרבית הניסיונות לא הצליחו מאחר שלא הייתה התאמה בין השמות לסיסמאות ורק פחות מעשירית מהחשבונות נפגעו.
בעקבות ניסיון הפריצה החליטו בסוני לסגור זמנית כ-93 אלף חשבונות, ובחברה הדגישו כי הפרטים של כרטיסי האשראי של הלקוחות לא היו בסכנה וכי מדובר בצעד מניעתי בלבד.
באפריל האחרון הצליחו האקרים לפרוץ למאה מיליון חשבונות ברשתות הבידור והמשחקים של סוני ובעקבות זאת סגרה החברה את רשת הפלייסטיישן למשך קרוב לחודש. גם האקרים של קבוצת לולזסק הצליחו לפרוץ כמה פעמים לאתר החברה.