לראשונה: 5 כוכבים במבחן ריסוק לטנדר
פורד ריינג‘ר הוא הטנדר הראשון בעולם שמציע בטיחות של מכונית נוסעים

פורד ריינג'ר, ניקוד גבוה של 96% בהגנה על הנהג ועל הנוסע צילום: יח''צ
לראשונה בתולדות הפרויקט זוכה טנדר, שבדרך כלל מתוכנן ונבנה ככלי נחות יחסית, בציון מרבי של 5 כוכבים ובניקוד גבוה מאוד של 96% בהגנה על הנהג ועל הנוסע שלצדו.
אנשי פורד אוסטרליה השקיעו מאמצים ניכרים בתכנון הדור השלישי של ריינג‘ר לאחר שהדור הקודם של הטנדר קיבל ציון גרוע של 2 כוכבים בלבד במבחני הריסוק של אותו הפרויקט. נוסף על הציון הגבוה בתחום ההגנה על יושביו משיג ריינג‘ר ציון גבוה בהגנה על הולכי רגל.
מנצחת משמעותית נוספת במבחן היא ולוסטר של יונדאי, מכונית נוסעים קומפקטית שמכירותיה בישראל כבר החלו. גם ולוסטר קיבלה ניקוד של 96% בהגנה על הנהג והנוסע ו5- כוכבים בסיכום. הדור החדש של הג‘יפ מרצדס M קלאס קיבל ניקוד של 96% בהגנה על הנהג והנוסע.
ולוסטר וריינג‘ר קיבלו ציון סביר של 71% בשקלול תכולת מערכות הבטיחות והסיוע לנהג, ובסעיף זה מככבים מרצדס ,M אאודי ,Q3 אופל זאפירה וב.מ.וו סדרה ,1 שכולן קיבלו 86% ו5- כוכבים עם ניקוד גבוה מ-90% בהגנה על הנהג ועל הנוסע.
עדיין בתחום ציון 5 הכוכבים אך עם ניקוד נמוך מ-90% נמצאים שברולט קפטיבה, טויוטה יאריס ושני דגמים של קרייזלר הנמכרים באירופה תחת הסמלים של קבוצת
פיאט - פיאט פרימונט ולנצ‘יה תמא. מכונית שלישית של אותה הקבוצה, לנצ‘יה וויאג‘ר (למעשה קרייזלר וויאג‘ר) היא היחידה שהשיגה ציון נמוך של 4 כוכבים בלבד עם ניקוד של 71% בהגנה על הנהג ועל הנוסע.
בשנה הבאה צפוי הפרויקט להעלות את הסטנדרטים שלו, ונראה שחלק מהמכוניות שקיבלו הפעם 5 כוכבים יקבלו רק 4 כוכבים אם לא ישפרו את ביצועי ההגנה שלהן. כמעט כל המכוניות הללו כבר נמכרות או צפויות להימכר בישראל בשנה הבאה.