זכייניות הטלוויזיה יפסידו יותר מ-140 מיליון שקל בשנת 2011

קשת צפויה לסיים את השנה במינוס 12 מיליון שקל רשת תרשום הפסד של קרוב ל-50 מיליון שקל; ובערוץ 10 נערכים להפסד של יותר מ-80 מיליון שקל; הימים הנוראים של הטלוויזיה המסחרית

מיה מנע | 1/11/2011 8:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: קשת,רשת,ערוץ 10
נכון לסוף אוקטובר מצבן של 3 זכייניות הטלוויזיה המסחרית - קשת, רשת וערוץ 10 - בכי רע. במחצית הראשונה של השנה רשמו הזכייניות הכנסות משותפות של כחצי מיליארד שקל, אך קשת, שמצבה הוא הטוב ביותר מבין השלוש, צפויה לסיים את שנת 2011 בהפסד של 12 מיליון שקל ואף הקפיאה הפקה אחת לפחות.

רשת אמורה לגמור את השנה בהפסדים של קרוב ל-50 מיליון שקל. אמנם ברשת הצליחו בשנה שעברה לצמצם את ההפסדים מ-100 מיליון שקל בסוף 2009 ל-20 מיליון בסוף 2010, אבל המחצית השנייה של 2011 פגעה בהם קשות. ברשת בינתיים לא עצרו הפקות ונערכים למעבר ל-4 ימי שידור החל מינואר ולהשקת הגרסה הישראלית לTHE VOICE.

בערוץ 10 יסיימו את השנה בהפסדים של יותר מ-80 מיליון שקל. נוסף על המצב הכלכלי הקשה, הזכייניות אמורות לפרוע עד סוף 2011 את חובותיהן למדינה: ערוץ 60 - 10 מיליון שקל; רשת- 24 מיליון שקל; וקשת- 9 מיליון שקל.

הרבעון האחרון ותקופת החגים, שהתאפיינו בצמצום של כ-20% בהוצאות הפרסום לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הביאו את קשת, הנחשבת לזכיינית המבוססת והחזקה ביותר, לעצור הפקה. חיים שריר אמור היה לצלם את הפיילוט לסדרת הדרמה "סרוגייט", אך קיבל הודעה על הקפאת ההפקה. "10 ימים
לפני צילומי הפיילוט", הוא מספר, "הודיעו לנו על ההקפאה. יש לנו בעיה גדולה כי קשת היא הזכיינית הגדולה, ואם אצלה זה קורה אז אנחנו עומדים בפני תקופה שאף אחד לא יודע מה יקרה בה".

חודש אוקטובר היה קשה במיוחד מבחינת ההכנסות מפרסום לעומת ההוצאות וההשקעה בלוח השידורים. ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה חלו בימי השידור של קשת שהובילה עם ממוצע רייטינג של 18.9%, אף על פי שבימי החגים אחוזי הצפייה נמוכים. על אף מספר גדול של שידורים חוזרים, בקשת הקדישו את אוקטובר לתוכניות דוקומנטריות מקוריות שאינן חלק מלוח השידורים, ועלו עם לא מעט תוכניות וסרטים מושקעים, ובהם "הביתה" - תוכנית מיוחדת לרגל חזרתו של גלעד שליט משבי החמאס. אלא שההכנסות עמדו ביחס הפוך להשקעה ולמספר הצופים. לפי הערכות שונות חלה ירידה של 30% בהיקף הפרסום בחגים לעומת השנה שעברה.

מקשת נמסר: "מדובר באחת התקופות הקשות בענף הטלוויזיה המסחרית. זהו מצב אנומלי שבו אין הלימה בין ההכנסות להיקף ההוצאות הכבדות שבאות לידי ביטוי בעושר ובגיוון שניכר על המסך".
מרשת נמסר: "רשת הינה חברה פרטית וככזו אין בכוונתה להתייחס לשמועות בעניינים כספיים".
ערוץ 10 סירב להגיב על הידיעה.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים