ירידות בסך מכירות המזון: נראה כי המחאה השפיעה

חרם המזון הצליח: המכירות ברשתות השווק ירדו ב-2% בארבעה חודשים. גם באוקטובר, חודש החגים, נרשמה ירידה במכירות מוצרי המזון. רכישות הדלק בתחנות התדלוק ברחבי הארץ ירדו בשיעור של 2.3% לאחר שזינקו ב-10% ב-2010

יוסי גרינשטיין | 21/11/2011 13:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נראה כי הצריכה הפרטית נכנסה לקפאון עמוק. חרם הקוטג' והמחאה החברתית מהתקופה האחרונה עשו את שלהם והציבור קונה פחות: מכירות המזון ברשתות השיווק ירדו ב-2.2% בארבעת החודשים האחרונים וסך המכירות של רשתות השיווק ירד ב-2% באותה התקופה. כך על פי נתונים שפורסמו על ידי מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

יש לציין כי גם בחודש אוקטובר, חודש החגים המאופיין בקניות מרובות, נרשמה ירידה קלה ברכישת מוצרי מזון ואחרים: בחודש אוקטובר ירדו מכירות המזון של רשתות השיווק ב-0.1% וסך המכירות ירד ב-0.4%.

מדובר בנתונים מנוכי עונתיות הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלמ"ס ומשמשים כאינדיקטור לצריכה פרטית . בלמ"ס מדגישים כי נתוני המכירות ברשתות
השיווק מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני (ממקורות מע"מ), שהם אינדיקטור נוסף להיקף הצריכה הפרטית במשק.

סך המכירות ברשתות השיווק עלה ב-1.2% בלבד בתקופה שבין ינואר לאוקטובר השנה, לעומת עלייה של 3.4% בשנת 2010. מכירות המזון עלו באותה התקופה ב-0.9% בלבד (בהמשך לעלייה של 1.9% ב-2010). 

במחלקות רבות ברשתות השיווק נרשמה האטה ממשית במכירות גם כן: מכירות טקטסיל והלבשה עלו ב-2.5%בלבד לעומת עלייה של 7.1% בשנת 2010. מכירות תמרוקים, תרופות וצעצועים עלו ב-2.3% בלבד, לעומת 5% ב-2010. רכישות הדלק בתחנות התדלוק ברחבי הארץ ירדו בשיעור של 2.3% בעקבות ההאטה הכלכלית והמחאה החברתית, וזאת לאחר שזינקו ב-10% בשנת 2010. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''כלכלה בארץ''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים