ירידות בסך מכירות המזון: נראה כי המחאה השפיעה
חרם המזון הצליח: המכירות ברשתות השווק ירדו ב-2% בארבעה חודשים. גם באוקטובר, חודש החגים, נרשמה ירידה במכירות מוצרי המזון. רכישות הדלק בתחנות התדלוק ברחבי הארץ ירדו בשיעור של 2.3% לאחר שזינקו ב-10% ב-2010
יש לציין כי גם בחודש אוקטובר, חודש החגים המאופיין בקניות מרובות, נרשמה ירידה קלה ברכישת מוצרי מזון ואחרים: בחודש אוקטובר ירדו מכירות המזון של רשתות השיווק ב-0.1% וסך המכירות ירד ב-0.4%.
מדובר בנתונים מנוכי עונתיות הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלמ"ס ומשמשים כאינדיקטור לצריכה פרטית . בלמ"ס מדגישים כי נתוני המכירות ברשתות
השיווק מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני (ממקורות מע"מ), שהם אינדיקטור נוסף להיקף הצריכה הפרטית במשק.
סך המכירות ברשתות השיווק עלה ב-1.2% בלבד בתקופה שבין ינואר לאוקטובר השנה, לעומת עלייה של 3.4% בשנת 2010. מכירות המזון עלו באותה התקופה ב-0.9% בלבד (בהמשך לעלייה של 1.9% ב-2010).
במחלקות רבות ברשתות השיווק נרשמה האטה ממשית במכירות גם כן: מכירות טקטסיל והלבשה עלו ב-2.5%בלבד לעומת עלייה של 7.1% בשנת 2010. מכירות תמרוקים, תרופות וצעצועים עלו ב-2.3% בלבד, לעומת 5% ב-2010. רכישות הדלק בתחנות התדלוק ברחבי הארץ ירדו בשיעור של 2.3% בעקבות ההאטה הכלכלית והמחאה החברתית, וזאת לאחר שזינקו ב-10% בשנת 2010.