"אם יפנו את שדה דב - שתיים מתוך 3 חברות התעופה ייסגרו"

לאחר אישור התוכנית לקידום פינוי שדה דב, מתריע הבעלים של ארקיע כי בהיעדר שדה תעופה בתל אביב הענף כולו ייפגע: "בכל מקום בעולם יש שדה ראשי ושדה קטן חלופי"; "משמעות המהלך היא חיסול כל הטיסות הפנים-ארציות, סגירת החברה ושליחת 700 איש לבתיהם"

גידי ליפקין | 6/2/2012 7:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"אם יפנו את שדה דב ולא יוקם במקומו שדה חלופי בתל-אביב, שתיים מתוך 3 חברות התעופה בישראל ייסגרו, ובקווים הפנים-ארציים תישאר אולי חברה פעילה אחת", מתריע אבי נקש, הבעלים של חברת ארקיע, לאור אישורה של התוכנית לקידום פינוי שדה דב אתמול.

הממשלה אישרה את התוכנית, שנועדה לאפשר פיתוח ובנייה של אלפי יח"ד, מלונות ומבני ציבור במתחם, וכן את הצעתם של שר התחבורה ישראל כץ ושל שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס להקים צוות היגוי בין-משרדי שיגבש המלצות לפינוי הצוות ויגיש את ממצאיו עד 31 בדצמבר 2012.

הצוות, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל והממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, אמור לגבש תוכנית אופרטיבית, לרבות קביעת מקורות המימון לפינוי. כמו כן, על הצוות לאתר יעדים חלופיים שתועבר אליהם הפעילות האזרחית המבוצעת בשדה ומיד לאחר מכן לפנות את הבסיס ואת הפעילות הצבאית בשדה. משרד האוצר הונחה להגיש את המלצותיו בדבר ההסדרים הכספיים תוך שמירה על כדאיות כלכלית לפינוי.

נקש מחזיק עם משפחתו ב-70% מארקיע, וב-30% הנוספים מחזיקים
עובדי החברה. אתמול הוא מסר כי "אם רוצים לסגור את שדה דב לאחר 50 שנה, אני מצפה שהמדינה תמצא אלטרנטיבה מתאימה בתל-אביב, כי הקמת השדה בכל מקום אחר תאלץ אותנו לוותר על הפעילות הפנים-ארצית. משמעות המהלך היא חיסול כל הטיסות הפנים-ארציות, סגירת החברה ושליחת 700 איש לבתיהם.

"זה לא רק ישפיע עלינו", מסביר נקש ומתייחס גם לישראייר ולאל על, "אלא אם כן יהיו איחודים בין החברות כדי להציל אותן. בכל מקום בעולם יש שדה ראשי ושדה קטן חלופי, ובישראל המצב לא אמור להיות שונה".

לגבי העברה אפשרית של חלק מהפעילות לנתב"ג אומר נקש: "שלא יחשבו על זה בכלל. במקום להיכנס ולצאת מנתב"ג עדיף לנסוע במכונית לאילת. עד שמטוס ממריא, עד שהוא נוחת, עד שמתקבל אישור המראה משם - זה כמו לטוס למזרח. עדיף כבר לטוס ליעדים בחו"ל מאשר להגיע לאילת מנתב"ג. זה מבחינתנו לא עומד על הפרק וזו לא אפשרות ריאלית בכלל".

גורם תעופה בכיר ששולל את טענות ארקיע ציין כי "יש כיום רכבת שמגיעה ממרכז תל-אביב לנתב"ג, זה קורה במקומות רבים בעולם, וישראל לא צריכה להיות שונה. המיקום של השדה לא צריך להשפיע על פעילות החברות".
ללא
הדמיה של שדה דב החדש. ''חיסול כל הטיסות הפנים-ארציות'' ללא
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים