חברות התעופה טסות לאילת במחירי הפסד
במשרד התחבורה חוגגים גידול של 24% במספר הנוסעים הטסים לדרום, אך בחברות התעופה טוענים כי הפעלת הטיסות במחירים הנוכחיים לא תוכל להימשך לאורך זמן
עקב התחרות ירד מחיר הכרטיס בכיוון אחד עד 69 שקל - מחיר נמוך מעלות השירות. עלות מושב במטוסי בואינג 737, המשמשים את אל על בקו תל אביב-אילת, היא 179 שקל. עלות מושב במטוסי ATR, המשמשים את ארקיע ואת ישראייר בקו הזה, גבוהה אפילו יותר, שכן משך הטיסה ארוך יותר ובמטוסים אלה יש רק 72 מקומות ישיבה.
מחירי טיסות בסופי שבוע ובחגים נותרו קרובים למקסימום המותר- 377 שקל לכיוון,
אך באמצע השבוע ובמוצאי שבת ניתן לטוס משדה דב לאילת תמורת 79 שקל לכיוון. אל על מציעה כרטיסים ב-69 שקל במוצאי שבת מנתב"ג.
בשל התחרות צמצמה ארקיע את תדירות הטיסות משדה דב לאילת ב-15%, ובישראייר המצב דומה. "כץ רוצה מאוד להיות משה כחלון של עולם התעופה", אומר בכיר באחת החברות, "אך חברות התעופה לא דומות לחברות הסלולר, ומי שייפגע בסופו של דבר הוא הצרכן. אי אפשר לטוס לאורך זמן במחירי הפסד".
ממשרד התחבורה נמסר: "מינויה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת הגביר את התחרות בין חברות התעופה הישראליות והביא לירידה במחירי הטיסה ולהגדלת מספר הטסים לאילת. מנתוני המשרד עולה כי מאוגוסט 2010 ועד ינואר 2011 חל גידול של 24% במספר הטסים לאילת, המהווים גידול של כ-121 אלף נוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד".
מעריב נמנה עם קבוצת אי.די.בי

מטוס של ארקיע. ''התחרות התגברה בקו מאז הותר לאל על לטוס לאילת''
צילום ארכיון: יוסי אלוני
