בתעשייה הביטחונית נלחמים על הדיל האיטלקי

תעש, תע"א ואלביט פנו לחברת ביטוח האשראי הממשלתית אשרא במטרה לבדוק את האפשרות לקבל אשראי למימון העיסקה לרכישת 30 מטוסי אימון מהאיטלקים; הפרמיה: 5% משווי העיסקה הנאמדת במיליארד דולר

מיכל תוסייה-כהן | 26/2/2012 7:11 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רכש הגומלין בסך מיליארד דולר במסגרת עיסקת המטוסים שנחתמה בין ישראל ואיטליה מעורר סערה בחברות התעשייה הביטחונית בארץ. החברות השונות מעוניינות לשים את ידן על תקציב העתק, ולמעריב עסקים נודע כי 3 החברות המובילות בתחום - תעש, תע"א ואלביט - כבר פנו לחברת ביטוח האשראי הממשלתית אשרא במטרה לבדוק את האפשרות לקבל אשראי למימון העיסקה עם האיטלקים.

לפני כשבועיים הודיע משרד הביטחון על החלטתו לרכוש כ-30 מטוסי אימון חדישים מסוג M-346 מחברת אירמ קי האיטלקית במסגרת עיסקה שהיקפה הכולל נאמד במיליארד דולר. תעש, תע"א ואלביט לא בזבזו זמן. מיד לאחר שנודע כי מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני המליץ לשר הביטחון אהוד ברק להוציא אל הפועל את עיסקת הרכש בתמורה לרכש גומלין, החלו 3 החברות במגעים קדחתניים עם גופי הביטחון האיטלקיים. מטרת כל אחת מהחברות היא לסגור עיסקת רכש במהירות המרבית על חשבון מתחרותיה.


על מנת למסור לממשלת איטליה הצעת מחיר מסודרת, שתכלול את הוצאות ביטוח האשראי, ביקשו החברות לדעת מאשרא כמה יעלה להן הביטוח לעיסקה. במקרה זה ביטוח האשראי הוא מרכיב מהותי בהצעת המחיר, שכן כלכלתה של איטליה היא בלתי יציבה ולכן עלות הביטוח של העיסקה גבוהה משמעותית מעלות ביטוח דומה במדינות אחרות. נכון לעכשיו פרמיית ביטוח האשראי לאיטליה עומד על 5% מהעיסקה.

במסגרת עיסקת המטוסים יצטייד חיל האוויר בכ-30 מטוסי אימון מסוג M-346 של חברת אירמקי האיטלקית, שיגיעו לישראל כבר בשנים הקרובות. המטוסים החדשים צפויים להחליף את מטוסי סקייהוק שטייסי חיל האוויר מתאמנים בהם כיום.

לטענת משרד הביטחון, אף שמדובר בתקופה של קיצוצים תקציביים החלפת המטוסים הכרחית, שכן הסקייהוקים בני יותר מ-40 שנה והשימוש בהם יקר מאוד בשל תקלות חוזרות ונשנות שעלולות להציב סיכונים בטיחותיים.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים