נדחתה עתירתם של דפני ליף ויוסי יונה נגד הרכבת
"העתירה איחרה את הרכבת": בית המשפט העליון דחה על הסף את עתירתם של ראשי המחאה החברתית כנגד הסכם תחזוקת החוץ לקרונות החדשים שנרכשו מחברת בומברדייה
במסגרת העתירה, דרשו העותרים, בהם גם פרופ' דני גוטווין, אורן פסטרנק וד"ר גילת גופר, להקפיא את הסכם מיקור החוץ שעליו חתמה חברת רכבת ישראל עם חברת בומברדייה, יצרנית הקרונות. בעתירה דרשו העותרים גם לחשוף את ההסכמים שנחתמו בין הצדדים.
עם זאת, השופטים ציינו בהחלטתם כי כוונת המדינה להוציא את תחזוקת הקרונות
החדשים למיקור חוץ היתה ידועה כבר זמן רב. תחילה בתנאי המכרז שפורסמו על ידי המדינה בשנת 2009 ובהמשך בהחלטת ממשלה שאושרה בפברואר 2010 וגם בה פורט המהלך. השופטים תהו מדוע הוגשה העתירה רק בעיתוי זה, כשלוש שנים לאחר היוודע כוונת המדינה.
"כבר במכרז משנת 2009, במסגרתו התקשרה הרכבת עם חברת בומברדייה בעסקה לרכישת קרונות, נכללה אופציה לביצוע תחזוקת הקרונות הנרכשים על ידי הזוכה במכרז. צא ולמד, העותרים ידעו בדבר אפשרות קיומו של מיקור-חוץ ביחס לתחזוקת הקרונות עוד סוף שנת 2009, ואולם בחרו להשמיע את קולם רק עתה", ציינו.
בעניין השיהוי הוסיפו השופטים: "עניינו של טעם זה בעובדה לפיה העתירה 'איחרה את הרכבת'. משנתבקש בית משפט זה להעביר החלטה מינהלית תחת שבט ביקורתו, שומה על העתירה שתוגש ללא שיהוי".

דפני ליף. איחרה את הרכבת.
צילום: אמיר מאירי