אל על במו"מ להקמת מכון בדק למטוסים בסין ב-100 מיליון דולר

המיזם אמור לשמש מטוסי נוסעים של חברות תעופה מכל העולם; בכיר באל על: "אם עלות הטיפולים בסין תהיה נמוכה יותר, גם מטוסי החברה יטופלו שם"

רוית נאור | 19/3/2012 8:17 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: אל על
חברת אל על שבשליטת חברת כנפיים אחזקות מנהלת משא ומתן מתקדם עם חברה סינית להקמת מכון בדק למטוסים בסין. לעסקים נודע כי מנכ"ל כנפיים שלמה חנאל ומנהל פרויקטים ושותפויות אסטרטגיות באל על נמרוד בורוביץ חזרו בסוף השבוע מסבב פגישות בסין שדנו בו במיזם המשותף.

באל על ובכנפיים תרים בימים אלה אחר משקיעים פוטנציאלים למיזם, שאמור לשמש מטוסי נוסעים של חברות תעופה מכל העולם. הפרויקט, שעלותו מוערכת ב-100 מיליון דולר, מהווה עבור אל על וכנפיים הזדמנות עסקית להרחיב את מקור ההכנסות העתידיות.

בשלב זה המכון בסין לא מיועד להחליף את מכון הבדק המקומי של אל על, שמטפל במטוסי הסילון של כל חברות התעופה בישראל. גורם בכיר באל על מסר כי אם הפרויקט יקרום עור וגידים, לא מן הנמנע שלפחות חלק ממטוסי אל על יטופלו בסין. "הכל עניין של מחיר, ואם עלות הטיפולים בסין תהיה
נמוכה יותר, תימצא דרך שבה גם מטוסי החברה יטופלו בסין", הסביר.

על-פי הסיכומים עד כה, אל על וכנפיים יביאו את הידע, את הקשרים וחלק מהלקוחות, בשעה שהסינים יספקו את התשתיות ואת כוח האדם. לגבי הסיכויים להשלמת העיסקה אמר אותו בכיר כי "החוכמה היא שסך החלקים יהיה גדול מהשלם, ובשלב זה נראה שלכל הצדדים יש מה להרוויח. הסינים נכנסו באיחור לתחום, הם רוצים מאוד להתמקצע ולהתרחב, ואין להם בעיה של מקום וכוח אדם".

בשנים האחרונות צצו לא מעט מכוני בדק במזרח הרחוק, בעיקר בהודו, שמציעים מחירים נמוכים יותר מעלות התפעול במערב. בדומה לחברות תעופה אחרות בעולם, לפני כשנתיים החלה לופטהנזה לטפל בחלק ניכר ממטוסיה במכוני בדק בהודו. מכונים אלה הוקמו במיזם משותף הדומה לזה שמנסות אל על וכנפיים להזניק כעת בסין.

בחברת אל על סירבו למסור תגובה לידיעה.

צילום: אלי דסה
מטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון צילום: אלי דסה
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים