אל על במו"מ להקמת מכון בדק למטוסים בסין ב-100 מיליון דולר
המיזם אמור לשמש מטוסי נוסעים של חברות תעופה מכל העולם; בכיר באל על: "אם עלות הטיפולים בסין תהיה נמוכה יותר, גם מטוסי החברה יטופלו שם"
באל על ובכנפיים תרים בימים אלה אחר משקיעים פוטנציאלים למיזם, שאמור לשמש מטוסי נוסעים של חברות תעופה מכל העולם. הפרויקט, שעלותו מוערכת ב-100 מיליון דולר, מהווה עבור אל על וכנפיים הזדמנות עסקית להרחיב את מקור ההכנסות העתידיות.
בשלב זה המכון בסין לא מיועד להחליף את מכון הבדק המקומי של אל על, שמטפל במטוסי הסילון של כל חברות התעופה בישראל. גורם בכיר באל על מסר כי אם הפרויקט יקרום עור וגידים, לא מן הנמנע שלפחות חלק ממטוסי אל על יטופלו בסין. "הכל עניין של מחיר, ואם עלות הטיפולים בסין תהיה
נמוכה יותר, תימצא דרך שבה גם מטוסי החברה יטופלו בסין", הסביר.
על-פי הסיכומים עד כה, אל על וכנפיים יביאו את הידע, את הקשרים וחלק מהלקוחות, בשעה שהסינים יספקו את התשתיות ואת כוח האדם. לגבי הסיכויים להשלמת העיסקה אמר אותו בכיר כי "החוכמה היא שסך החלקים יהיה גדול מהשלם, ובשלב זה נראה שלכל הצדדים יש מה להרוויח. הסינים נכנסו באיחור לתחום, הם רוצים מאוד להתמקצע ולהתרחב, ואין להם בעיה של מקום וכוח אדם".
בשנים האחרונות צצו לא מעט מכוני בדק במזרח הרחוק, בעיקר בהודו, שמציעים מחירים נמוכים יותר מעלות התפעול במערב. בדומה לחברות תעופה אחרות בעולם, לפני כשנתיים החלה לופטהנזה לטפל בחלק ניכר ממטוסיה במכוני בדק בהודו. מכונים אלה הוקמו במיזם משותף הדומה לזה שמנסות אל על וכנפיים להזניק כעת בסין.
בחברת אל על סירבו למסור תגובה לידיעה.

מטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון
צילום: אלי דסה