רשות השידור תיאלץ לבטל את אגף הגבייה

האגף שמעסיק 150 עובדים ייסגר במסגרת הרפורמה ברשות. החלופות הנבדקו לגביית האגרה הן תשלום באמצעות חברות הכבלים או רישיון הנהיגה

מאת מיה מנע | 21/3/2012 8:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רשות השידור תיאלץ לבטל את אגף הגבייה ולהעביר את גביית אגרת הרשות לגופים חיצוניים במסגרת הרפורמה ברשות השידור - כך עולה ממכתב שנשלח מהאגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה. משמעות השינוי היא חיסכון של מיליוני שקלים בשנה ופיטורים של כ-150 עובדים המועסקים באגף הגבייה.
אמיר גילת, יו''ר רשות השידור. התייעלות
אמיר גילת, יו''ר רשות השידור. התייעלות אביב חופי


לאגף הגבייה יש כיום, מלבד סניף ההנהלה המרכזי בירושלים, 5 סניפים נוספים הפועלים בתל-אביב, בראשון לציון, בטבריה, בנצרת עילית ובחיפה. הסניפים פועלים במשרדים שרשות השידור שוכרת ואינם חלק מנכסיה. בחודש האחרון נסגרו שני סניפים - בירושלים ובבאר שבע.

זה שנים שברשות השידור נשמעת ביקורת על היעדר מענה מצד האגף. לפני 4 חודשים אף התייחס לנושא נציב קבילות הציבור אלישע שפיגלמן, אשר פנה במכתב אל יו"ר רשות השידור אמיר גילת בבקשה לטפל בדחיפות בבעיה. שפיגלמן ציין במכתבו כי הוא מקבל יותר מ-1,000 תלונות בשנה של אזרחים שמסתבכים משפטית בגלל חוסר הזמינות של נציגי האגף. שפיגלמן הוסיף כי הרשות משקיעה זמן וכסף רב בהפעלת עורכי דין נגד אזרחים שהסתבכו רק משום שהתייאשו מהניסיון להגיע לאגף.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת התבטא בעבר בנושא ואמר כי בכוונתו להסב את אגף הגבייה לאגף שירות לקוחות. ואולם, נראה שבמסגרת הרפורמה יבוטל אגף הגבייה לחלוטין בלי שיוקם לו תחליף.
החלופות לאגף הגבייה ייבחנו היום מבחינה חוקתית ומשפטית בדיון מיוחד בהשתתפות נציגים ממשרד השר הממונה על רשות השידור, ממשרד האוצר, ממשרד המשפטים, ממשרד התחבורה ומרשות השידור.

בדיקת החלופות נעשית בעקבות החלטת ועדת הכלכלה לפני כשבוע. במכתב שנשלח מהאגף הכלכלי של משרד ראש הממשלה צוין כי לנוכח החלטת ועדת הכלכלה נבחנות כמה אפשרויות שבאמצעותן תיגבה אגרת הטלוויזיה. אחת מהן היא גבייה באמצעות חברות הכבלים והלוויין, דבר שיאפשר גם להגדיל את מספר משלמי האגרה. "מבדיקה ראשונית שעשינו עולה שיש 1.4 מיליון מינויי כבלים או לוויין, ואילו רק כמיליון משלמי אגרת טלוויזיה. גבייה של עוד כ-400 אלף מינויים תאפשר גם להפחית את האגרה המשולמת", נכתב במסמך של האגף הכלכלי.

אפשרות נוספת שנבחנת היא תשלום באמצעות רישיון הרכב. כדי לבדוק את שתי החלופות ייבחנו בדיון דרכי האכיפה, השאלה אם להטיל מע"מ על תשלום אגרה וכיצד לגבות כסף מחברות גדולות שמחזיקות צי כלי רכב גדול.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים