האלטרנטיבה: עלייה של 30% במכוניות שהוסבו לגז
ההתייקרות הנמשכת של הדלק גורמת לנהגים לשקול את המעבר לשימוש בגז, שמחירו עומד על 4.2 שקלים לליטר בלבד
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק

"המדינה אינה מעודדת את ציבור הנהגים לתדלק בגז" צילום: רויטרס
לדברי מנכ"ל החברה אודי תמיר, "העלייה במחירי הבנזין מיטיבה עם ענף הגז בישראל, אשר זוכה לעדנה מחודשת וביקוש למערכות גז מתקדמות לכלי רכב. אני צופה כי בעקבות הכדאיות שבנסיעה על גז אנו נגיע בחודשיים הקרובים אפילו לעליות חדות יותר במספר ההתקנות של מערכות גז".
גזפרו , הפועלת בשוק מאז 2002, מתמחה בהסבת מערכות ההנעה של כלי רכב למערכות מונעות בגז. החברה, שהיא כיום היבואנית הגדולה בישראל של מערכות גז, מספקת גם שירותי תדלוק והתקנה למערכות מונעות בגז. בחברה מציינים כי בחודש האחרון מרכזי שירות ומוסכים המתמחים בהסבת כלי רכב לגז מדווחים על גידול של 30% במספר כלי הרכב שהוסבו לתדלוק בגז בהשוואה לחודש פברואר.
22,500 כלי רכב המונעים בגז
בשנים האחרונות חל גידול מתמיד במספר כלי הרכב המוסבים לשימוש בגז. כך, בשנת 2010 הוסבו 1,500 מכוניות לשימוש בגז, ואילו ב-2011 הוסבו 2,300 מכוניות. ברבעון הראשון של 2012 הוסבו כ-700 מכוניות לשימוש בגז. התקנתה של מערכת גז עולה כ-8,000 שקל.
על-פי נתוני החברה, בכבישי ישראל נעים כיום כ-22,500 כלי רכב המונעים בגז. על-פי הנתונים, ברחבי העולם יש כמעט 20 מיליון כלי רכב המונעים בגז. "בעוד הבנזין ממשיך להתייקר, מחירו של הגז נשאר
נמוך משמעותית. הפערים הללו יכולים לחסוך לנהג הישראלי הנוהג בכלי רכב משפחתי בין 500 ל-800 שקל לחודש", מעריכים בחברה. כלי רכב משפחתי שהוסב לגז צורך ליטר גז לכ-9 קילומטר.
עם זאת, בגזפרו מותחים ביקורת על המדיניות הממשלתית בנושא וטוענים כי כיום, על אף החיסכון שבתדלוק בגז, המדינה אינה מעודדת את ציבור הנהגים לתדלק בו. "הסיבה היא ככל כנראה המס הנמוך המוטל על ליטר גז, זאת בהשוואת למס הבלו הגבוה על הדלק", אומר תמיר.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
