היבואנים ורשתות הפארם מתחרים על שוק הבשמים

לקראת החג החלה סופר פארם בייבוא עצמי של בשמים; מנגד, הודיעה היבואנית אלפא קוסמטיקה על השקת 13 בשמים חדשים

נורית קדוש | 2/4/2012 8:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רגע לפני החג מתעצמת מלחמת הבשמים בין רשתות הפארם והקוסמטיקה ובין הקמעונאים ליבואני הבשמים. ל עסקים נודע כי רשת סופר פארם ייבאה בעצמה את בושמי פסובל ו אליזבת ארדן, המיובאים באופן רשמי על-ידי חברת אלפא קוסמטיקה, וכן בשמים נוספים שכבר אינם מיובאים על-ידי החברה. בענף הקוסמטיקה טוענים כי אלפא קוסמטיקה לא ראתה בעין יפה את המהלך של סופר פארם, והשיקה במקביל 13 בשמים חדשים.

ברשתות הפארם והקוסמטיקה הביעו בימים האחרונים מורת רוח מכך שהפחתת המס על הייבוא, שנכנסה לתוקף לאחרונה, הורידה את מחירי הבשמים ליבואנים, אך אלה לא העבירו את הירידה הלאה. קמעונאי בכיר בענף: "הבשמים מהווים מנוע טראפיק, ומייצרים תנועת לקוחות משמעותית בחנויות, ולכן כדי להביא את הצרכנים לסניפים אנו מורידים את מחיריהם על חשבוננו. הבשמים הפכו ללוס לידר של ענף הקוסמטיקה, ורק הרשתות נפגעות מכך".

לטענתו , כדי להימנע מהעברת ההוזלה הנובעת מהפחתת המיסוי העלו יבואני הבישום את המחיר של הבשמים וכך נתנו את ההנחה, כך שבפועל המחיר לא השתנה.

רונן שמיר, מנכ"ל אלפא קוסמטיקה, הכריז אתמול על מהלך שיווקי שבו תשיק החברה את הבשמים החדשים בהשקעה של 4.5 מיליון שקל. שמיר: "הישראלי הפך להיות מצרכני הבישום הגדולים בעולם בשל שחיקת מחירי הבשמים בישראל בכ-10% השנה . השחיקה נובעת מביטול מסי הקנייה על התמרוקים ובשל התחרות בין הרשתות".

לדבריו , מחיר בושם ממוצע נע סביב 250-200 שקל , בהשוואה ל-400-350 שקל לפני 5 שנים. שמיר: "הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש בישום בישראל מכיוון שבאירופה למשל מחירי הבשמים גבוהים בכ-30% לעומת הארץ".
קצב גידול של 7% בשנה

ההשקה תגובה בקמפיין פרסום נרחב לבושם החדש של קנזו, לבושם החדש של ג'יבנשי, לבושם החדש של פרגאמו ולבושם החדש של פנדי. שמיר, שחברתו חולשת להערכתו על 17% משוק הבישום הישראלי, המגלגל 1.2 מיליארד שקל בשנה, צופה כי מהלך זה יגדיל את נתח השוק של החברה בשיעור משמעותי: "אנו פועלים בשוק הגדל בקצב של כ-7% בשנה , בעוד שבאירופה גדל שוק הבישום בכ-4.5% בשנה . השוק בישראל מוטה מותגים ואין בו כמעט מקום לבשמי מאס מרקט. הצרכניות

בישראל מחזיקות 5-4 בשמים , מתוכם שני בשמים קלאסיים ו-3 בשמים מהשקות חדשות, ולכן שם המשחק הוא חדשנות והשקות בשמים חדשים כדי להציע ללקוחה מגוון רחב.

"זו הסיבה למהלך שאנו נוקטים כעת, ובמסגרתו נציף את המדפים ב-13 בשמים חדשים מבתי בישום יוקרתיים ואהובים לקראת החגים, שהם הפיק הגדול ביותר בשנה למכירות בשמים בישראל".

מסופר פארם נמסר בתגובה: "לסופר פארם מערכת יחסים מצוינת עם חברת אלפא קוסמטיקה".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צרכנות''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים